سالار میرکریمی:

مخاطبان نسل جدید، نیازمند یک سبک کمدی نو و متفاوت هستند

تهران(پانا) - بازیگر تئاتر، تلوزیون و استندآپ کمدین با اشاره به تغییر نسل‌ها و تغییر سلیقه‌ها بر ایجاد سبک جدیدی از محتواهای کمدی برای پسند نسل جدید تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مخاطبان نسل جدید، نیازمند یک سبک کمدی نو و متفاوت هستند

سالار میرکریمی؛ بازیگر و استندآپ کمدین درباره علل حضور خود در این حرفه بیان کرد: زمانی که من بدون آگاهی و علم کافی وارد این حرفه شدم، نوع نگاه من نسبت به مسائل پیرامون بسیار تغییر کرد. همین امر باعث شد که من دنیای اطرافم را به شکل یک شوخی نگاه کنم. یک کمدین خوب در ابتدا باید زاویه نگاه متفاوت نسبت به تمام اتفاقات داشته باشد. این جهان بینی که شاید امضا یک کمدین باشد با مطالعه زیاد، تحلیل و پژوهش بدست می آید.

میرکریمی؛ تفاوت میان اجرای استندآپ کمدی و ایفای نقش در یک فیلم کمدی را بسیار فاحش دانست و افزود: قطعا اجرای یک متن طنز به مراتب دشوارتر از ایفای نقش در یک فیلم یا رئال است. ما می توانیم در استندآپ کمدی از ابزارهای بازیگری استفاده کنیم، ولی نباید در استندآپ، بازیگری کرد چرا که اگر مخاطب متوجه رول بازی کردن کمدین شود، دیگر آن نمایش جذابیت و اهمیتی برای مخاطب ندارد. شاید این موضوع یکی از تفاوت های فاحش میان این موضوع است.

میرکریمی که سابقه حضور در فصل اول مسابقه بزرگ عصر جدید را در کارنامه خود دارد، درباره این تجربه اذعان کرد: حضور من در برنامه عصر جدید برای خودم یک اتفاق مثمرثمر بود، چرا که از مرحله نوشتن و اجرای تجربی به یک استیج و صحنه بزرگ رسیده بودم. امیر کربلایی زاده که یکی از اساتید من بوده، کمک های شایانی برای حضور من در عصر جدید انجام داد و الان هم به همت ایشان دفتر تحقیق، پژوهش و تولید استندآپ کمدی ایجاد شده است که خود بنده به عنوان مشاور در آنجا حضور دارم. عصر جدید یک صحنه بسیار سخت بود، چرا که اجرای ما با اجراهای نمایشی، آکروباتیک و... که برای مخاطب بسیار جذاب‌تر هستند مقایسه می شد و همین کار را برای استندآپ کمدین های این برنامه سخت می کرد. قطعا خنداندن مردم در چنین برنامه هایی نسبت به برنامه های مشابه که فقط با محوریت شناسایی استندآپ کمدی هستند، دشوارتر خواهد بود. من تا به حال ایفاگر نقش های طنز نبودم، فقط یک بار در مسابقه بازیمون که از شبکه ۳ پخش شد در فصل اول ایفاگر نقش طنز بودم، ولی در فصول بعد نقش های جدی داشتم، اما بارها نقش هایی جدی را در تئاتر بازی کردم. قطعا یکی از اهدافم، بازی در نقش های درام و تراژدیک در کنار کارهای کمدی است.

وی با اشاره محسوس به تفاوت ایفای نقش طنز و جدی، ادامه داد: قطعا نقش کمدی و جدی با همدیگر متفاوت هستند، چرا که هر کدام مولفه های جداگانه ای دارند. زمانی‌که شما فقط ایفاگر نقش کمدی هستید در یک دنیا زندگی می‌کنید، ولی هنگامی که با تیپیکال یک نقش درام و جدی خلق و خو می گیرید در دنیای متفاوت و جدید کارخواهید کرد.

این بازیگر تئاتر با اشاره به تکرار شدن فیلم و سریال های کمدی، خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم یکی از مسائلی که سبب از بین رفتن جذابیت سریال ها یا فیلم هایی با مضمون کمدی شده، تکراری شدن موضوعات است. ما در گذشته در بیشتر آثار طنز خلاقیت و نوآوری را می دیدیم. اما یکی از اتفاقات خوب که در چند سال گذشته رخ داده است، ورود یک نسل جدید به حیطه بازیگری است‌. قطعا این نسل جدید سلیقه مخاطبان جدید را به خوبی می شناسند و به طبع آثاری که تولید می شود مورد پسند نسل جدید قرار خواهد گرفت.

بازیگر رئالیتی شو چهار شگفت انگیز که از شبکه نسیم پخش می شود، ساختار این برنامه را برای نسل جدید جذاب دانست و تصریح کرد: رئالیتی شو چهار شگفت به خاطر ساختار و فرمی که دارد مورد پسند نسل جدید است. مقبولیت و جذابیتی که این برنامه پیدا کرده به دلیل همین ساختار است، اما موردی که در کنار این استقبال برای خود من جذاب بوده، محبوبیت ما میان مردم است و از نظر من محبوبیت نسبت به شهرت از اهمیت بیشتری برخوردار است. زمانی که فصل یک برنامه چهار شگفت انگیز برای پخش آماده می شد، من تحلیل های خودم را برای عوامل فرستادم، اینکه سه نفر، نفر چهارم را که در موضع ضعف قرار دارد دچار چالش هایی می‌کنند و دقایقی بعد همان فرد خودش در موضع قدرت قرار می گیرد، از نظر من این تضاد باعث جذابیت برنامه برای مردم شده است و همین که مردم در هنگام پخش خودشان را جای ما چهار نفر قرار می دهند از نقاط قوت برنامه است.

وی به عنوان توصیه برای نوجوانانی که قصد ورود به عرصه هنر، به ویژه فضای کمدی را دارند، گفت: من نمی توانم توصیه دقیقی داشته باشم، اما هر وقت این سوال را از بنده پرسیدند من به آنها یک جمله گفتم "بمان، بخوان و خسته نشو".

میرکریمی بیان کرد: ناامید نشدن، استراحت کردن و مطالعه کافی می تواند یکی از علل موفقیت باشد. یک هنرمند خوب باید زیست هنری داشته باشد، شاید این حرف کلیشه ای باشد اما بسیار موثر است. امیدوارم با پخش فصل جدید برنامه چهار شگفت‌انگیز و چند برنامه دیگر، بتوانیم گونه ای برنامه سازی کنیم که در کنار ساخت یک اثر فاخر و لایق نگاه مردم، لبخند را به خانه های مردم بیاوریم.

دانش آموز خبرنگار: امیرعرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار