معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

برنامه اقدام و عمل ارتقای سوادآموزی خراسان رضوی جزءموفق ترین طرحهای شتابدهی کشور شناخته شد

مشهد (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در اجلاس دو روزه معاونین سوادآموزی کشور عنوان کرد برنامه اقدام و عمل ارتقای سوادآموزی خراسان رضوی جز موفق ترین طرح های شتابدهی کشور شناخته شد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
برنامه اقدام و عمل ارتقای سوادآموزی خراسان رضوی جزءموفق ترین طرحهای شتابدهی کشور شناخته شد

اجلاس دو روزه معاونین سوادآموزی کشور با حضور سید جمال وزیری، معاون سوادآموزی استان خراسان‌رضوی، علیرضا عبدی، معاون وزیر و رئیس سازمان سوادآموزی کشور و معاونین سوادآموزی استان ها در تهران برگزار شد.

سید جمال وزیری، معاون سواد آموزی خراسان رضوی یکی از سخنرانان این جلسه با اشاره به برنامه اقدام و عمل استان گفت: بی سوادان شامل سه گروه هستند: گروه اول بازماندگان از تحصیل که سن زیر ۱۸ سال دارند، دومین گروه تارکان تحصیلند که این ترک تحصیل می تواند اجباری یا اختیاری باشد، گروه سوم فرد بی سواد که بالاتر از ده سال سن دارد و حداقل سواد را ندارد.

وی ادامه داد: عدم فرصت های برابر آموزشی، ناآگاهی، محرومیت از امکانات و فقر اقتصادی و فرهنگی می تواند از علل بازماندگی از تحصیل و بی سوادی باشد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: برای اولین بار توانستیم اطلس سوادآموزی استان را به صورت فیزیکی تدوین کنیم که در آن وضعیت سواد همه شهرستان های استان، به صورت منطقه به منطقه رنگ بندی شده است و شهرستان هایی که وضعیت قرمز دارند، میانگین سواد زیر ۹۳ درصد است.

گفتنی است در پایان مراسم از وزیری معاون سوادآموزی خراسان رضوی به جهت ابتکار در طرح شتاب بخشی و تسریع در ریشه کنی و سرانجام بخشی بی سوادان خراسان رضوی تقدیر و تشکر شد.

دانش آموز خبرنگار: فروغ الزمان چمن‌زاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار