راهبر بازی و یادگیری در غرفه پیش‌دبستانی مطرح کرد:

توجه به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در جشنواره «الف‌تا»

تهران (پانا) - راهبر بازی و یادگیری منطقه ۸ در غرفه پیش دبستانی با بیان اینکه در این غرفه به بازی‌هایی مخصوص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه پرداخته شده است؛ توجه به این امر را مهم برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
توجه به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در جشنواره «الف‌تا»

مریم رجبی؛ راهبر بازی و یادگیری آموزش و پرورش منطقه ۸ در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: غرفه پیش دبستانی در جشنواره الف‌تا که مسئولیت آن بر عهده مناطق ۷ و ۸ آموزش و پرورش شهر تهران است بازی‌هایی را که آموزگاران و مربیان پیش‌دبستان و نیز دانش آموزان برای دانش آموزان پیش‌دبستانی طراحی کردند، گردآوری و بررسی کرد. پس از انجام بررسی ها از میان آثار ارسالی منتخبین آن‌ها را به جشنواره آورده‌ و به نمایش گذاشتیم. سعی داشتیم که در مقطع پیش‌دبستانی مهارت هایی را همراه با بازی به دانش آموزان، به صورتی که پیش نیاز آنها برای ورود به مقطع ابتدایی است، آموزش دهیم. این آموزه ها به نحوی است که سبب افزایش آرامش، اعتماد به نفس و لذت و همچنین کاهش خستگی در دانش آموزان می‌شود.

رجبی در ادامه با اشاره به بازی های برگزیده آموزگاران در این مقطع بیان کرد: بازی آشنایی با فصل ها که با در نظر گرفتن عدم توانایی نوشتن در مقطع بیش دبستانی طراحی شده، یک بازی حرکتی است که در آن از نماد ها و اشکال برای تفهیم عناصر هر فصل استفاده شده. در این بازی دانش آموزان با پرتاب تاس و پیدا کردن خانه درست به صورت رقابتی با فصل های مختلف و آب و هوا و تغییرات در فصول سال آشنا می‌شوند. بازی ماز حیوانات نیز که جهت آشنایی و تشخیص حیوانات اهلی و وحشی طراحی شده یک بازی حرکتی است که دانش آموزان با پیدا کردن مسیر درست هر یک از حیوانات را به محل زندگی خود برده و با این مفهوم به خوبی آشنا می‌شود.


مریم رجبی؛ راهبر بازی و یادگیری منطقه ۸ در ادامه با اشاره به نیاز آموزشی برای دانش آموزان نیاز های ویژه افزود: در این غرفه به بازی هایی مخصوص دانش آموزان نیاز های ویژه نیز پرداخته شده، بازی اشکال ویژه دانش آموزان روشن دل جهت آشنایی با مفهوم اشکال هندسی که همراه با لمس کردن بچه ها در ذهن خود گوشه ها را دریافت می‌کنند. پس مشخص کردن شکل مشترک در صفحه محل قرار گیری هر شکل را پیدا کرده و سپس قطعات را جایگذاری می‌کنند.

تسنیم پورحسن؛ دانش آموز پایه سوم در رابطه با بازی ساخه شده خود بیان کرد: بازی که من طراحی کردم جهت آشنایی با اشکال و رنگ ها برای دانش آموزان پایه پیش دبستانی است. در این بازی دانش آموزان باید علاوه بر تشخیص اشکال و جای گذاری درست آنها تفاوت رنگ ها را نیز تشخیص داده و قطعات را در جای درست خود قرار دهند. این بازی که نیازمند دقت عمل نیز هست، می‌تواند به صورت رقابتی در دانش آموزان انجام شود.


مهرسان احمدی؛ دانش آموز پایه دوم در رابطه با بازی شناخت حیوانات توضیح داد: من یک بازی با هدف شناخت اعضای بدن حیوانات طراحی کردم که می‌تواند به دو صورت تک نفره و آموزشی و همچنین دو نفره و رقابتی انجام شود. در این بازی هر یک از اعضای بدن حیوانات به نمایش گذاشته می‌شود و دانش آموز باید به درستی تشخیص دهد هر یک از اعضای بدن برای کدام حیوان است.

دانش آموز خبرنگار: آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار