وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

توانمند‌سازی معلمان در حوزه تعلیم و تربیت از کارکردهای جشنواره «الف تا» است

تهران(پانا) - وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه جشنواره الف تا،جشنواره‌ای برای به نمایش گذاشتن قله‌های تعلیم و تربیت به همگان است، توانمندسازی معلمان در حوزه تعلیم و تربیت را از کارکردهای مهم این جشنواره عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
توانمند‌سازی معلمان در حوزه تعلیم و تربیت از کارکردهای جشنواره «الف تا» است

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در دومین بازدید از رویداد بین المللی الف تا در گفت‌ ‌وگو با پانا گفت: جشنواره هایی از این دست مانند جشنواره الف تا یک کارکرد بسیار مهم دارند، که آن به نمایش گذاشتن قله های تعلیم و تربیت به همگان است ‌به طوریکه به همه نمایش می دهند که درون مدارس چه اتفاقات بزرگی در حال وقوع است و این را به بقیه مدارس نیز نشان می دهد، این کار مهم باعث می‌شود که مدارس ایده ها و کار های مهم یکدیگر را ببینند و از هم یاد بگیرند و این تبدیل می شود به ویژگی «از هم دیگر آموزی» و وقتی که این اتفاق رخ بدهد مدارس با هم دیگر حس رقابت پیدا می کنند و خواستار انجام فعالیت های مختلف هستند و این اتفاق رفته رفته به یک ویژگی عمومی و خوب تبدیل می شود.

وی درباره ی اقداماتی که در دستور کار قرار دارد تا سیستم آموزشی کشور رشد کند افزود: مهم ترین اقدامی که در حال حاضر در دستور کار داریم تقویت تربیت معلم و توجه بیشتر بر روی سند تحول بنیادین است.

مراد صحرایی اضافه کرد: اگر که ما معلم های خوبی داشته باشیم و سند تحول بنیادین را در تمام ساحت ها بتوانیم اجرا کنیم کیفیت سیستم نظام آموزشی را به صورت خیلی جدی بالا خواهیم برد.

وزیر آموزش پرورش درباره نقص های سیستم آموزش و پرورش گفت: تمام مشکلات و عیب و نقص های آموزش و پرورش و سیستم نظام آموزشی که در حال حاضر وجود دارد ناشی از اجرایی نشدن و توجه کم به سند تحول بنیادین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار