در غرفه بومی و محلی نمایشگاه بین المللی الف تا عنوان شد:

انجام بازی‌های محلی برای دانش‌آموزان جذاب است

تهران (پانا) - مسئول غرفه بازی‌های بومی محلی گفت معلمان و مربیان به‌سادگی می‌توانند از بازی‌های بومی و محلی منطقه خود کمک بگیرند تا دروس را به دانش‌آموزان انتقال دهند.

کد مطلب: ۱۳۸۶۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
انجام بازی‌های محلی برای دانش‌آموزان جذاب است

فاطمه اکرمیان؛ آموزگار و مسئول غرفه بازی های یادگیری بومی و محلی در توضیح کار این غرفه گفت: غرفه ما با محوریت بازی های بومی و محلی است. فعالیتی که ما در این غرفه دنبال کردیم معرفی بازی های بومی و محلی شهرهای ایران است که یکی از ویژگی های این بازی ها در دسترس بودن و ساده بودن ابزارهای این بازی‌ها است. از سنگ، چوب و وسایل ساده زندگی در این بازی ها استفاده شده که این مطلب ایده ما بود تا تم ساده ابزارآلات بازی‌های بومی و محلی برای آموزش به دانش‌آموزان استفاده شود. معلم می‌تواند برای ساخت بازی‌های آموزشی از ابزار بسیار ساده و کم هزینه استفاده کند.

اکرمیان همچنین با اشاره به قابلیت ترکیب بازی های محلی و مباحث سنگین کتاب درسی در ادامه افزود: معلمان و مربیان به سادگی می‌توانند از بازی های بومی و محلی منطقه خود کمک بگیرند. معلمان با توجه به نیاز دانش‌آموز خود و مباحثی که در آن نقاط چالش برانگیز برای دانش‌آموز ایجاد شده می‌توانند بازی‌های محلی را ترکیب کنند و یادگیری در ان مبحث را برای دانش آموزان ساده‌تر کنند. برای مثال بازی هایی که ما در این غرفه به آن پرداختیم هفت سنگ، دوز، نقطه بازی، لی‌لی بود که هر یک با توجه به محتوای آموزشی که معلم خواستار است و دغدغه و نیازی که دارد می‌تواند به عنوان وسیله ای جهت تثبیت آموزش استفاده شود. همچنین می‌توان از این بازی ها به عنوان یک تکلیف خلاقیت محور به عنوان فعالیت منزل به دانش‌آموز محول شود.

مسئول غرفه بومی و محلی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، در پایان در رابطه با بازدیدکنندگان این غرفه بیان کرد: بیشتر بازدیدکنندگان ما معلمان بودند. دغدغه معلمان بازدیدکننده از این غرفه در این بخش تولید ابزار با کمترین هزینه بود که با توجه به در دسترس بودن ابزار این بازی‌ها از آن بسیار استقبال کردند. البته این در حالیست که دانش‌آموزان نیز در تمام ساعات در این غرفه حضور داشتند. برای دانش‌آموزان بسیار جالب است که از این ابزارها استفاده کنند. در این غرفه تلاش شد با معرفی بازی های محلی شهرها و کشور خودمان دانش‌آموزان را از فضای مجازی و بازی‌های دیجیتال دور کرده و در فضایی حقیقی تمام دروس را به آنان آموزش دهیم.

وب ادامه داد: ما در این غرفه از راویان دانش‌آموز برای معرفی بازی های بومی و محلی ترکیب شده با آموزه های کتاب درسی به دانش آموزان استفاده کردیم. این دانش آموزان از آنجایی که هدف بازی را به خوبی در کلاس درس درک کرده‌اند و این بازی ها را در فضای کلاس انجام داده اند امروز به خوبی آن را به همسالان خود می‌آموزند. تم این غرفه به جهت راحتی و صمیمیت با مخاطبین یک خانه سنتی در نظر گرفته شده است. قسمت نشیمن، آشپزخانه، حیاط که شامل حوض و باغچه بود.

سامیار حسینی؛ دانش آموز راوی در غرفه بومی و محلی بازی و یادگیری نیز در توضیح این غرفه گفت: ما در این غرفه سعی کردیم با کمترین وسایل، معلم را مجاب کنیم تا با بازی و ریاضی، بازی و فارسی، بازی و علوم و.... هر درس را به دانش‌آموزان خود انتقال دهند. برای مثال در همان بازی لی‌لی می‌توان بسیاری از دروس همچون فارسی، ریاضی و... را به صورت ترکیبی آموزش داد.

خبرنگار دانش آموز: آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار