مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:

رونمایی از منشور عفاف و حجاب در اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان

اصفهان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان از رونمایی از منشور عفاف و حجاب در اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از منشور عفاف و حجاب در اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان

️️محمدرضا ابراهیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در مراسم بزرگداشت هفته عفاف و حجاب و رونمایی از منشور عفاف و حجاب با حضور مسئولین اداره کل آموزش و پرورش اصفهان و حجت الاسلام مظاهری، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، عنوان کرد: از منظر فرهنگ خصوصا فرهنگ دینی به صورت عام، حجاب برای هویت اجتماعی و مذهبی است.

وی افزود: هر جامعه‌ای که هویت داشته باشد، نماد‌هایی را باید رعایت بکند و حجاب از منظر همه ادیان نماد هویتی است و برای اسلام قطعا بالاتر است و به واقع چون اسلام بالاترین دین است، وقتی بیان می‌شود که حجاب نماد برای اسلام است پس نماد او بالاتر و پرچم او هم بالاتر است.

ابراهیمی عنوان کرد: وقتی که دشمن بخواهد هویت را از بین ببرد و بخواهد دین را دچار مشکل کند اول سراغ نماد هویت می‌رود‌؛ به طور مثال یکی از نماد‌های ملت پرچم است که در میادین نبرد اولین اقدام پایین آوردن پرچم و جایگزین کردن پرچم خودش در بالاترین جای آن مکانی است که تسخیر کرده‌اند.

وی اذعان کرد: کار فرهنگی باید باشد زیرا کار فرهنگی درمان است؛ یعنی وقتی که واژه حیا و عفت در جامعه گسترش پیدا کند، فرد خودش به دنبال حجاب می‌رود.

مدیر اداره کل آموزش و پرورش گفت: دشمن به دنبال این است که نماد را از بین ببرد و از نماد به هویت برسد، امروزه در دوره فعلی یکی از عرصه‌های جهاد حفظ نماد، حفظ فرهنگ، حفظ حیا و عفت و غیرت است و حجاب باید یادگار حضرت زهرا و یادگار همه انسان‌های خوب بماند و بتوانیم از آن دفاع کنیم.

وی افزود: در مسئله حجاب و عفاف بخشی مربوط به خانم‌ها است و بخش دیگر مربوط به آقایان است؛ یعنی در جامعه وقتی که بی‌بند و باری به وجود می‌آید بخش زیادی از آن ناشی از بی غیرتی بعضی آقایان است که دست خانم خود را می‌گیرد و او را در معرض دید عموم قرار می‌دهد، پس در این راستا باید کار فرهنگی برای حفظ نمادها صورت گیرد.

مظاهری در آخر خاطرنشان کرد: هرکسی که چادر مشکی حضرت زهرا را حفظ می‌کند، اگر نگوییم بیشتر از جهاد‌گران دفاع مقدس ثواب می‌برد قطعا کمتر از آن‌ها نخواهد بود؛ در طول تاریخ هم وقتی که کشور‌ها بخواهند هویت خودشان را تغییر دهند به سراغ نماد‌ها می آیند ولی انشاءالله آن نماد‌ها در جامعه ما حفظ خواهد شد.

دانش آموز خبرنگار: مهسا زین العابدینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار