امیر سرتیپ قربانی:

هوانیروز با آمادگی رزمی، نهضت «ما می‌توانیم» را اجرایی کرد

طراحی و ساخت بالگرد ملی آغاز شده است/ بیعتی که سال ۱۳۵۸ با ولایت بسته شد، امروز هم جاری و ساری است

تهران (پانا) - فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هوانیروز با آمادگی رزمی، نهضت «ما می‌توانیم» را اجرایی کرد، گفت ناوگان اصلی هوانیروز بزرگترین ناوگان غرب آسیاست و مطلوب‌ترین آمادگی رزم را داراست.

کد مطلب: ۱۳۸۵۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
هوانیروز با آمادگی رزمی، نهضت «ما می‌توانیم» را اجرایی کرد

امیرسرتیپ یوسف قربانی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت ۱۹ تیر ماه سالروز بیعت کارکنان هوانیروز ارتش با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: جریان غدیر با جریان بیعت هوانیروز با حضرت امام خمینی مصادف است. در سال ۱۳۵۸ رژه‌ای تاریخی اتفاق افتاد و بیعتی با امام راحل صورت گرفت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما نشات گرفته از عاشورا و کربلاست، افزود: موقعیت زمانی و مکانی به این لحاظ بود که در سال‌های اول انقلاب، احزاب مختلفی وجود داشتند؛ کسانی بودند که قصد داشتند این انقلاب نوپا را از بین ببرند. ندای انحلال ارتش را سر داده بودند، هوانیروز نیز یگانی بود که از قبل از انقلاب با حضرت امام ارتباط داشت و اعلامیه‌های حضرت امام را به دست مردم می‌رساند. بدنه و پیکره ارتش در گارد آن زمان بودند و با حضرت امام ارتباط داشتند. اصل کار بیعت ارتش با امام خمینی بود؛ پیمان و بیعتی که با ولایت بسته شد، امروز هم جاری و ساری است.

فرمانده هوانیروز ارتش ادامه داد: ناوگان اصلی هوانیروز بزرگترین ناوگان غرب آسیاست و مطلوب‌ترین آمادگی رزم را داراست. امروز بالای ۷۰ درصد آمادگی رزمی داریم؛ آمادگی یگان‌های بالگردی در دنیا به طور میانگین ۶۰ درصد است در حالی که آمادگی عملیاتی هوانیروز ارتش بیش از میانگین جهانی است. هوانیروز با ۸۰۰ نوع قطعه نهضت «ما می‌توانیم» را اجرایی کرد.

وی گفت: آنچه که روی بالگردهای پیشرفته دنیا هست، روی بالگردهای هوانیروز هم است. الحمدلله هوانیروز با نیروی انسانی ولایت‌محور این قدرت و بالندگی را به منصه ظهور رسانده است.

امیر قربانی اضافه کرد: با توجه به جنگ‌های امروز دنیا، مطالبات روز و نیاز عملیاتی در ارتش پیش‌بینی شده‌ است.

وی با بیان اینکه همه نیروهای ما آمایش سرزمینی دفاعی امنیتی خوبی دارند، گفت: امروز پس از چهار سال با تاکیدات مقام معظم رهبری و حمایت‌های فرمانده کل ارتش، سامانه‌های دید در شب که منحصراً چند کشور دارند، را دارا هستیم. تعداد زیادی از بالگردهای ما به این سامانه مجهز شده‌اند. پرواز روی دریا بسیار خطرناک است اما ما در شب روی دریا پرواز کردیم و به هدف‌ها شلیک کردیم و موفق شدیم.

وی اضافه کرد: امسال یک رزمایش تخصصی در دستور کار داریم که توانمندی‌های خود را به نمایش خواهیم گذاشت. امروز با هوانیروز سپاه همکاری و تعامل خوبی داریم و عملیات‌های مشترکی با یکدیگر انجام می‌دهیم.

امیر قربانی ادامه داد: رژه هوایی و زمینی یگان‌های هوانیروز به مناسبت سالروز بیعت تاریخی هوانیروز با امام خمینی (ره) ۱۹ تیرماه در شهر قم برگزار می‌شود.

وی درباره آموزش خلبانان هوانیروز، اظهار کرد: پیش از این در حوزه پرواز در شب یا تسلیحات جدید هیچ منبعی آموزشی در اختیار ما نبود که به شکر خدا این امر نیز بومی‌سازی شده است و بسیاری از خلبانان ما داوطلبانه پرواز در شب را انجام می‌دهند.

فرمانده هوانیروز ارتش بیان کرد: ما امروز نیروی زمینی چابک و چالاک داریم که این قابلیت را دارد که در کمترین زمان از غرب به شرق کشور جابجا شود. هوانیروز ارتش نیز قادر است کمتر از ۲ ساعت در عرض کشور جابجا شود.

وی در خصوص تولید بالگرد داخلی نیز خاطرنشان کرد: یک برنامه ۵ ساله در تولید بالگرد داریم، طراحی و ساخت بالگرد ملی آغاز شده و قطعات آن ساخته شده است. برنامه و نیازی برای واردات بالگرد نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار