افتتاح اولین پایگاه تخصصی اورژانس هوایی استان تهران

تهران (پانا)- اولین پایگاه تخصصی اورژانس هوایی استان تهران که امکان تعمیر و نگهداری بالگردهای اورژانس در آن وجود دارد، همزمان با عید سعید غدیر در مراسمی با حضور وزیر بهداشت و رییس سازمان اورژانس کشور افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح اولین پایگاه تخصصی اورژانس هوایی استان تهران

این پایگاه اورژانس هوایی در بوستان ولایت با حمایت های شرکت هلی کوپتری آوا سلامت وابسته به هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و سازمان اورژانس کشور راه اندازی شده و در این پایگاه، برخی تجهیزات و قطعات مورد نیاز تعمیر بالگردهای اورژانس، فراهم شده است.

در این پایگه تخصصی اورژانس هوایی، قابلیت نشست و برخاست ۸ دستگاه بالگرد به طور همزمان فراهم شده و به زودی دیسچ اورژانس هوایی با امکان رصد ۵۲ بالگرد اورژانس کشور در این پایگاه، راه اندازی می شود.

در این مراسم، رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، استاندار تهران، سرپرست اورژانس تهران و جمعی از مدیران وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور، حضور داشتند.

جعفر میعادفر رییس اورژانس در حاشیه افتتاح این پایگاه هوایی که با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران و دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت، با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ۵۲ پایگاه امدادهوایی داریم که تنها ۸ پایگاه به صورت تخصصی برای فوریت پزشکی و مخصوص اورژانس هستند، گفت: مابقی بالگردها برای سایر نهادها است که در صورت نیاز از توان آنها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا تجهیزات تخصصی‌تر شود، در مورد فرسودگی ناوگان زمینی اورژانس، اظهار کرد: در حال حاضر اولین مناقصه برای خرید۶۰۰ آمبولانس انجام شده؛ اما مشکل ارز پیدا کردیم و برای اختصاص ۳۵ میلیون دلار با دولت مکاتبه کردیم که لازم است مجلس و دولت اعتبار مناسب در این حوزه را اختصاص دهند.

میعادفر در مورد کمبود نیروهای اورژانس نیز با بیان اینکه ۱۵ هزار نیرو کم داریم که برای جذب ۳۵۴۰ نفر از نیروها برای اورژانس اقدامات لازم انجام شده، گفت: در حال حاضر با کسر تعداد نیروهایی که جذب خواهند شد باید بگویم که ۱۱ هزار نفر نیرو کم داریم.

وی در مورد افتتاح اولین پایگاه تخصصی اورژانس هوایی استان تهران با تأکید بر اینکه در این پایگاه با توجه به شرایط تهران از مدیکوپتر در اورژانس تهران استفاده کردیم؛ چراکه کوچکتر است و امکان نشستن در شرایط خاص را دارد، اظهار کرد: در این پایگاه کل تعمیرات بالگردها انجام خواهد شد و در آینده سیستم مانیتورینگ ۵۲ مرکز اورژانش هوایی به این پایگاه متصل می‌شود.

عین الهی هم در این مراسم با بیان اینکه حوزه سلامت ایران در دنیا حرفی برای گفتن دارد و این را مدیون خون هزاران شهید و جانباز هستیم، گفت: اورژانس ایران نیز یکی از سرآمدهای این حوزه است که از یک مدیریت قوی، ایثارگر و بسیجی بهره می برد و پرسنل بسیار زحمتکشی دارد، بگونه ای که چندی پیش دیدید که یکی از پرسنل برای نجات یک مصدوم خود را به آب می زند تا جان مصدوم را نجات دهد.

وی با بیان اینکه نباید به وضعیت موجود قانع شد و باید اورژانس را به مانند یک دانشگاه در نظر بگیریم، افزود: اورژانس باید ضمن ریشه یابی مشکلات، بهترین خدمات را نیز به بیماران ارائه کند و اورژانس باید قوی، چابک، چالاک و توانمند باشد که البته این نقشه راه در سالهای قبل تصویب شده بود؛ اما باید بازنگری شده و اورژانس بروز شود.

وزیر بهداشت با اشاره به نزدیکی آغاز عملیات اربعین گفت: اربعین امسال به دلیل گرما نسبت به سالهای گذشته متفاوت است و ویژگی های خاص خود را دارد و باید سمینارهای مختلف در مورد تونل سرما و گرمازدگی برپا شود.

عین الهی با اشاره به توانمندی شرکت‌های وابسته به بومی سازی و ساخت قطعات مورد نیاز بالگردهای اورژانس گفت: اورژانس کشور افتخارآفرین بوده و دستگاه‌ها و قطعات پیشرفته را ساخته است که من حتما این اتفاق بزرگ و مهم را در جلسه هیات دولت مطرح می کنم و مطمئن هستم که دولت نیز حمایت های لازم را خواهد داشت.

وزیر بهداشت خطاب به پرسنل اورژانس حاضر در مراسم با تاکید بر اینکه امیدوارم با این علاقمندی و شوری که وجود دارد بالگرد بسازیم گفت: در جمهوری اسلامی کارهای نشدنی را انجام دادیم و امروز دیدید که بیمارستان غدیر با توان ۸۰ درصد تولید داخل افتتاح شد و امیدوارم در همه حوزه‌ها توانایی مضاعفی داشته باشیم.

وی ادامه داد: موتورلانس در شرایط تهران مثل فرشته نجات است؛ چراکه با این بار ترافیکی، با سرعت می تواند به بالای سر بیماران برود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار