خبرنگار پانا و نویسنده شهرستان ملارد در روز قلم:

قلم زبان دوم انسان‌ها و انتقال‌دهنده فکرو فرهنگ به نسل‌های آتی است

ملارد (پانا) - همزمان با فرارسیدن ۱۴ تیرماه و روز قلم، دانش آموز خبرنگار پانا و نویسنده مدرسه استعدادهای درخشان شهدای مدافع حرم ملارد، قلم را زبان دوم انسان‌ها خواند که وسیله‌ای برای انتقال فکر و فرهنگ افراد به نسل‌های آینده است.

کد مطلب: ۱۳۸۴۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
قلم زبان دوم انسان‌ها و انتقال‌دهنده فکرو فرهنگ به نسل‌های آتی است

نرگس مرادی، خبرنگار پانا و دانش‌آموز نویسنده آموزشگاه استعدادهای درخشان شهدای مدافع حرم ملارد، در گفت‌وگو با پانا این‌گونه قلم را توصیف کرد: «اگر بخواهم قلم را تعریف کنم به نظر من قلم، مظهر علم و آگاهی و مظهر تفکر و اندیشیدن است. قلم وسیله‌ای است که می‌تواند در تکامل و رشد و تعالی انسان اثرگذار باشد. خداوند نوشتن را به انسان آموخت تا انسان به وسیله قلم بتواند به دیگران، به جوامع بشریت و به آیندگان، بصیرت و آگاهی بخشد و می‌تواند وسیله زدودن جهل و نادانی از بشر باشد. البته این مسئله به اثرات قلم وابسته است.»

مرادی در مورد قلم از دیدگاه خود گفت: «از دیدگاه من قلم زبان دوم انسان‌ها است و انتقال‌دهنده فکر و فرهنگ به نسل‌های آینده است. قلم می‌تواند باعث نجات انسان یا جامعه‌ای شود و بالعکس در صورت خطا و اشتباه می‌تواند انسان‌ها را به گمراهی کشد. قلم باید تابش نور باشد، بر دل‌های انسان‌ها بتابد، راهنمای سعادت باشد و حیات طیبه را به تصویر بکشد.»

وی در مورد دوستی خود با قلم اظهار کرد: «قلم برایم مانند یک دوست خوب است که در همه لحظات سخت و شیرین در کنارم است و نمی‌گذارد لحظه‌ای احساس نگرانی کنم. من در کنار قلمم، احساس آرامش می‌کنم. چرا که سال‌هاست با او انس گرفته‌ام و او را دوست صمیمی خودم می‌دانم. وقتی با او هستم گذر زمان را حس نمی‌کنم و حال دلم خوب است. اگر زمانی ناراحت و غمگین باشم، با یک لحظه سخن گفتن با او و نوشتن، تمام غصه‌هایم را فراموش می‌کنم.»

این نویسنده نوجوان ادامه داد: «قلم در خودش رازهایی نهفته دارد رازهایی از بی‌عدالتی، ظلم، غم کودکان کار، تبعیض، رازهایی از درد دل انسان‌های دردمند، رازهایی از اتفاقات خوب و بد، از لبخند و شادی، از گریه و حسرت، رازهایی از انتظار و در یک کلام قلم، قلبی به وسعت دریا دارد.»

دانش‌آموز خبرنگار پانا، پیرامون آثار خود تشریح کرد: «من تاکنون چهار کتاب به چاپ رسانده‌ام. کتاب اولم رمان علمی تخیلی به نام "در جستجوی روشنایی" است که در سن سیزده سالگی نوشتم. کتاب دومم رمان علمی‌ تخیلی "جنگاور صلح" و کتاب دیگرم "جرعه‌ای از جام ولایت" است که اشعاری در وصف چهارده معصوم را خود گنجانده است و من شخصاً این کتابم را خیلی دوست دارم. کتاب چهارم به نام "در پس چوبدستی" اثر تام فلتون است که قالب ترجمه دارد.»

مرادی در مورد کارهایی که قلم می‌تواند انجام دهد و انسان نمی‌تواند، توضیح داد: «قلم می‌تواند جادویی در درون انسان ایجاد کند که شاید هیچکس قادر به انجام آن نباشد. انسان‌ها می‌روند اما قلمشان، آثارشان برای همیشه ماندگار می‌ماند و از نسلی به نسل دیگر و از زمانی به زمان دیگر انتقال پیدا می‌کند. خوشا به سعادت صاحبان قلمی که نوشته‌هایشان و آثارشان در راستای رضایت خداوند کریم باشد. قلم یعنی خلقت معرفت و آگاهی و بی‌شک هنر، بدون قلم معنای درستی ندارد. به نظر من این بهترین جمله‌ای است که می‌شود در وصف قلم گفت. من این روز را بر اهالی وادی قلم، وارثان لوح و صاحبان قلم و پیغام‌آوران سعادت، تبریک می‌گویم.»

در ادامه ویدیویی از معرفی آثار این خبرنگار نویسنده نوجوان شهرستان ملارد ارائه می‌شود.

دانش‌آموز خبرنگار: زینب حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار