در گفت‌وگو با پانا مطرح شد:

کمیت و کیفیت آموزش با ایمنی مدارس ارتباط مستقیم دارد

ناایمنی مدارس فقط شامل مدارس دولتی نمی‌شود/ آموزش‌وپرورش باید از ظرفیت خیرین برای نوسازی مدارس استفاده کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیت و کیفیت آموزش با ایمنی مدارس ارتباط مستقیم دارد، عنوان کرد که ناایمنی مدارس فقط شامل مدارس دولتی نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۳۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
کمیت و کیفیت آموزش با ایمنی مدارس ارتباط مستقیم دارد

اسماعیل حسین‌زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه وضعیت ایمنی مدارس کشور چندان مساعد نیست، گفت: «خانواده‌ها چاره‌ای برای ثبت‌نام فرزندان‌شان در مدارس قدیمی ندارند حتی اگر فرسوده یا ناایمن باشند اما این وزارت آموزش و پرورش است که باید موضوع به این مهمی را مدیریت کند.»

وی افزود: «آموزش مناسب در کنار محتوای خوب و تجهیزات لازم، اگر در یک فضای ایمن و مطمئن باشد خانواده‌‌ها بدون دغدغه و با خیال راحت فرزندشان را به مدرسه می‌فرستند. این موضوع مخصوصا در استان‌های محروم و دور افتاده اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.»

ناایمنی مدارس فقط شامل مدارس دولتی نمی‌شود

حسین‌زهی اظهار کرد: «نکته مهم این است که ناایمنی مدارس فقط درباره مدارس دولتی نیست حتی مدارس غیردولتی هم ممکن است ایمنی لازم را نداشته باشند چون مدرسه غیردولتی ممکن است یک خانه بزرگ قدیمی استیجاری باشد که لزوما برای کاربرد فضای آموزشی ساخته نشده باشد.»

وی با اشاره به اینکه استانی مانند سیستان و بلوچستان به‌لحاظ سرانه آموزشی در کشور جزو رتبه‌های آخر است، عنوان کرد: «درست است که مدارس وظیفه آموزش را برعهده دارند اما موضوع تربیت و پرورش هم به همان اندازه مهم است. دانش‌آموزی که در سن کودکی و نوجوانی است و انرژی بالایی دارد نمی‌تواند فعالیت لازم را در فضای کوچک و خرابه یک فضای آموزشی داشته باشد. در این شرایط دانش‌آموز هم به‌لحاظ سلامت جسمی آسیب می‌بیند و هم این فضا برای فعالیت پرورشی پاسخگو نیست.»

کمیت و کیفیت آموزش با ایمنی مدارس ارتباط مستقیم دارد

وی عنوان کرد: «در واقع کمیت و کیفیت آموزش با ایمنی مدارس ارتباط مستقیم دارد.»

حسین‌زهی با اشاره به اهمیت فعالیت خیرین در امر مدرسه‌سازی گفت: «در بسیاری از استان‌های محروم مانند سیستان و بلوچستان مدارس به همت خیرین نوسازی شده‌اند. جهاد مدرسه‌سازی با کمک خیرین محقق شده است و آموزش و پرورش نباید از پتانسیل خیرین به عنوان بازوی نظام آموزشی برای نوسازی و ایمنی مدارس غفلت کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار