در گردهمایی مشترک معاونان مشارکت‌ها و مسئولان اعتبارات ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها مطرح شد:

تاثیر قلم‌ها و قدم‌ها در امر خیر مدرسه‌سازی

تهران (پانا) - رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور هر قلمی و قدمی را در کنار کمک‌های مومنانه خیرین، مشارکت در مدرسه‌سازی دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۱۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر قلم‌ها و قدم‌ها در امر خیر مدرسه‌سازی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ ناصر قفلی در گردهمایی مشترک معاونان مشارکت‌ها و مسئولان اعتبارات ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها در اردوگاه شهید باهنر تهران، هر قلمی و قدمی را در کنار کمک‌های مومنانه خیرین، مشارکت در مدرسه‌سازی دانست.

قفلی با اشاره به اینکه کار خیّری فقط پول و بحث مالی نیست، گفت: با هر قلمی و قدمی می‌‌توان کار خیر کرد و کارکنان مشارکت‌ها که دراین راه قدم برمی‌دارند در هدایت و جلب خیرین تلاش می‌کنند نیز خیر هستند.

وی خطاب به حاضران خاطرنشان کرذ: این احساس را پیدا کنید که واقعا کار خیر می‌کنید و آن را کوچک نشمارید. در این مسیر شما با خداوند معامله می‌کنید اینکه در سال گذشته آورده خیرین 2 برابر شده است، بخشی نیز به خاطر نقش موثر شماست و در این راه با مجامع هماهنگ باشید.

قفلی ضمن تاکید بر جلب رضایت خیرین اظهار داشت: ظرفیت خیرین در داخل و خارج از کشور بسیار بیشتر از حال حاضر است. دقت در تنظیم تفاهمنامه‌ها و تعهد بر کاری که توان انجام آن وجود دارد به علاوه تکمیل طرح‌های خیّری نیمه‌تمام و حل مسائل این بخش از جمله مواردی است که می‌تواند در جلب مشارکت بیشتر خیران موثر باشد.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در پایان، اقدامات دولت در تخصیص اعتبارات جهت تکمیل پروژه‌های خیری را شایسته تقدیر دانست و مدیران حاضر در سازمان نوسازی را دلسوز خیرین با پشتکار مناسب برای انجام ماموریت مدرسه‌سازی معرفی کرد.

۶۴ درصد مدارس خیری در مناطق برخوردار از نظر سرانه فضای آموزشی ساخته شده‌اند

حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این نشست گفت: با مولدسازی و هدایت اعتبارات به سمت پروژه‌های خیرساز می‌توانیم بخش زیادی از مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه خیرین و تامین نظراتشان برای ما بسیار مهم است، افزود: درخواست‌ها و مطالبات خیرین مدرسه‌ساز باید به طور جدی پیگیری شود نه به صورت شعاری و در حرف؛ بلکه در بطن عملیات، هیچ کاری اولی‌تر از تکریم خیرین در سازمان نداریم و چه کاری واجب‌تر از اینکه نیاز خیرین در کمترین زمان ممکن تامین شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اضافه کرد: خیرین باید در صدر همه برنامه‌ها باشند و این رویه را باور داشته باشیم چرا که نگاه تحولی ما از همین جا شروع می‌شود تا بتوانیم با این تغییر رویکرد، یک حرکت تحولی مثبت در بحث مدرسه‌سازی داشته باشیم که باید با ابزارها و فناوری نوین سریع اتفاق بیفتد. به طور نمونه تصویرسازی زنده از پروژه‌های خیری چقدر می‌تواند شیرین و موثر باشد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه جلسه امروز به یک برنامه عملیاتی در استان‌ها بیانجامد، افزود: بخشی از نگاه جدید و تحولی سازمان این است که با یکپارچه و هماهنگ کردن حوزه مشارکت‌ها و اعتبارات در دستیابی به اهداف سازمانی بهتر از قبل عمل کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش بر شناخت و بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها به منظور ایجاد تنوع در منابع درآمدی تاکید کرد و افزود: حضور و همراه کردن چهره‌های شاخص علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی در موضوع سفیران مدرسه‌سازی برای جلب مشارکت، بحث مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و شرکت‌های تجاری از جمله این موارد است.

خان‌محمدی بر ضرورت تبیین درست شرایط برای خیرین مدرسه‌ساز تاکید کرد و اظهار داشت: مسائل و محدودیت‌ها را در موافقتنامه قید کنیم، ۶۴ درصد مدارس خیری در مناطقی است که مشکل سرانه فضای آموزشی نداریم اما در ۱۲ منطقه کشور وضعیت بسیار نامطلوب داریم و این یعنی زنگ خطر ایجاد مدارس سه‌شیفته که لزوم هدایت صحیح اعتبارات و خیران را بیش از پیش می‌رساند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه به طرح مولدسازی و مزایای آن اشاره داشت و بیان کرد: مولدسازی، محلی برای تامین اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمام خیرین است. این فرصت 18 ماهه را از دست ندهیم، می‌توانیم با این طرح و هدایت اعتبارات به سمت پروژه‌های خیرساز، بخش زیادی از مشکلات را حل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار