در حاشیه هشتمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان نجف‌آباد؛

دانش‌آموزی که همه دارایی‌اش را وقف مدرسه‌سازی کرد

تهران (پانا) - محمدرفیع صفری، دانش‌آموز کلاس سوم ابتدایی دبستان شهید حاج میرا حسین فاصل شهرستان نجف‌آباد با به کار بردن درس گذشت در زندگی در جشنواره خیرین شهرستان نجف‌آباد در مسیر خیرین مدرسه‌ساز قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۳۸۳۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزی که همه دارایی‌اش را وقف مدرسه‌سازی کرد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش؛ محمدرفیع صفری، دانش‌آموز نجف‌آبادی می‌گوید: «به کلاس قرآن می‌رفتم و خواندن قرآن را خیلی دوست دارم. پدرم هم برای حفظ قرآن به من جایزه می‌داد؛ برای حفظ یک جزء از قرآن به من قول داد که یک میلیون تومان جایزه به من بدهد و من هم شروع به حفظ قران کردم.»

پدر محمدرفیع که دهیار روستای جلال‌آباد شهرستان نجف‌آباد است، مشارکت در ساخت 2 آموزشگاه با نام‌های مدرسه حضرت ابوالفضل(ع) و مدرسه حضرت ولی‌عصر(عج) را دلیل حضورش در جشنواره خیرین نجف‌آباد عنوان می‌کند.

صفری می‌گوید: «در آن روز خیلی اتفاقی محمدرفیع را همراه با خودم به جشنواره بردم؛ کنار هم نشستیم و صحبت‌های سخنرانان و مجریان در خصوص مدرسه‌سازی را گوش می‌کردیم که ناگهان محمدرفیع از علاقه‌اش برای کمک به مدرسه‌سازی در همان جشنواره گفت.»

وی که از تصمیم فرزندش متعجب شده به او یادآور می‌شود که مشارکت در کار خیر و ساخت مدرسه ممکن است او را از برنامه‌ریزی که برای تابستان و لذت بردن از تعطیلاتش انجام داده، دور کند اما محمدرفیع گویا برای مشارکت در مدرسه‌سازی مصمم است.

محمدرفیع در این باره توضیح می‌دهد: «بعد از حفظ جزء اول قرآن کریم، پدرم یک میلیون تومان جایزه به من داد، وقتی در مراسم بودیم تصمیم گرفتم برای اینکه بچه‌ها بتوانند درس بخوانند و آینده‌ای خوب داشته باشند آن را ببخشم.»

صفری این جایزه یک میلیون تومانی را برای تشویق فرزندش به حفظ قرآن به او داده بود و البته مقرر کرده بود که محمدرفیع، تنها در صورتی می‌تواند این جایزه را دریافت کند که دارالقرآن، صحت حفظ او را تایید کند که اینگونه هم می‌شود و محمدرفیع جایزه را از پدر می‌گیرد تا تابستان خود را با آن برنامه‌ریزی کند.

پدر محمدرفیع می‌گوید: «فرزندم برای خرید دوچرخه و... روی این مبلغ برنامه‌ریزی کرده بود که تصمیم به گذشتن از ماجرا و مشارکت در ساخت مدرسه گرفت و این مبلغ را به حساب مدرسه حضرت ولی‌عصر(عج) جلال‌آباد واریز کرد.»

صفری از پیشرفت حدودی ۶۵ درصدی مدرسه حضرت ولی‌عصر(عج) جلال‌آباد می‌گوید و اظهار امیدواری می‌کند تا اقدامات این چنینی موجب شود هم مدرسه جلال‌آباد تکمیل شود و هم سایر پروژه‌هایی که نیاز به تکمیل آن‌ها است به سرانجام برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار