دیانا ناصر ترابی*

فصل جابجایی و معضلات مستاجران

اواخر خردادماه تا نیمه تیرماه زمان جابه جایی و فصل نقل مکان است. همان‌طور که واضح است، بیشتر مستاجران در این زمان اقدام به جابه‌جایی و تعویض منزل می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۲۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
فصل جابجایی و معضلات مستاجران

نیمی از مردم جامعه ما را مستاجران تشکیل داده است که این قشر هر ساله با مشکلات زیادی از قبیل گرانی مسکن، جابه‌جایی مداوم، هزینه‌های‌ زیاد جابه‌جایی و افزایش اجاره‌بها روبه رو هستند.

یکی از مهم ترین مشکلات مستاجران به توافق نرسیدن با صاحب‌خانه‌ها در مورد هزینه های رهن و اجاره است.

گاهی مشاهده می‌شود پس از مدتی سکونت مستاجران، آنها با افزوده شدن مبالغ هنگفتی به رهن و اجاره روبه‌رو می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود که مستاجران نتوانند درخواست صاحب خانه‌ها را انجام دهند و مجبور می‌شوند خانه را تخلیه کنند؛ یا گاهی اوقات مستاجران با مشکلات مالی روبه رو می‌شوند و ممکن است چند ماهی در پرداخت اجاره خانه خود با مشکل روبه رو شوند، صاحب‌خانه‌ها به سرعت توقع تخلیه خانه را دارند یا گاهی‌موارد مشاهده می‌شود که اثاثیه مستاجران را به بیرون از خانه می ریزند.

برخی از مستاجران هم هستند که واقعا مالکان را آزار می‌دهند. برای مثال در حفظ و نگهداری خانه دقت نمی‌کنند، در پرداخت به موقع کرایه بدون دلیلِ موجه تاخیر دارند و مشکلاتی از این دست.

اما ناگفته نماند صاحب‌خانه‌های مهربان و با‌ وجدانی نیز هستند تا جایی که می‌شود با مستاجران خود کنار می‌آیند و حتی سعی دارند در مشکلاتی مانند پذیرش تاخیر در پرداخت اجاره و حتی دریافت نکردن چندماهه‌ کرایه به آنها کمک کنند.

*دانش آموزخبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار