مراکز در طرح سنجش به تشخیص، مداخله و درمان دانش آموزان عادی و استثنایی می‌پردازند

مشهد(پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت در طرح سنجش مراکز به تشخیص، مداخله و درمان دانش‌آموزان عادی و استثنایی می‌پردازند.

کد مطلب: ۱۳۸۲۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مراکز در طرح سنجش  به تشخیص، مداخله و درمان دانش آموزان عادی و استثنایی می‌پردازند

جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی با اشاره به تغییر ساختار مراکز مشکلات ویژه یادگیری به مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی گفت:یکی از مراکز موفق در اجرای طرح سنجش مرکز تابش بود که نشان از تعهد و احساس مسئولیت همکاران این مجموعه دارد و لازم میدانم از تلاش های همکارانم تشکر کنم.

وی با اشاره به اینکه پایگاه های سنجش تا دهم تیرماه دایر است، بیان داشت: تاکنون ۱۳۶ هزار نفر نوآموز در این پایگاه ها سنجش شدند.

روحانی گفت: شناسایی دانش اموزان دارای نقص گفتار و زبان، اختلالات هیجانی رفتاری، دانش آموزان دیرآموز و دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری را از ماموریت های مراکز جامع عنوان نمود و اظهار داشت همراه با تغییر ساختار، این مراکز به مراکز درجه یک ، درجه دو و درجه سه تقسیم بندی شده است که به مراکز درجه یک ۱۲ نیرو، درجه دو ۱۱نیرو و درجه سه ۱۰ نیرو تعلق خواهد گرفت.

روحانی ادامه داد: این مراکز به تشخیص، مداخله و درمان دانش آموزان عادی و استثنایی می پردازند همچنین با استقرار کمیته جایدهی دانش اموزان دارای معلولیت شدید ،خفیف و متوسط در مراکز جامع سنجش نیز میزان معلولیت دانش آموزان تعیین می گردد که این سیاست در کیفیت بخشی به اموزش کمک شایانی خواهد کرد.

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار