معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در جلسه شورای آموزش و پرورش:

کلید حل اشتغال در هر کشوری، مهارت‌آموزی و توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی است

اهواز (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، کلید حل اشتغال در هر کشور را مهارت‌آموزی و توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۱۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
کلید حل اشتغال در هر کشوری، مهارت‌آموزی و توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در جلسه شورای آموزش و پرو ش خوزستان گفت: با توجه به تاکیدات فراوان رهبر انقلاب بر توسعه مدارس فنی و حرفه ای و مهارت آموزی دانش آموزان، مشغول پیگیری گسترش هنرستان ها در سطح استان هستیم و باید به این مسئه پر اهمیت توجه ویژه صورت گیرد.

برملا افزود: کلید حل اشتغال در هر کشوری، مهارت آموزی و توسعه و ترویج آموزش های مهارتی است و در بسیاری از کشورهای پیشرفته دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی یک یا چند مهارت را فرا گرفته اند و در این زمینه برنامه ریزی های زیادی صورت می‌گیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان گفت: در حال حاضر استان خوزستان رتبه دوم شاخص آموزش های فنی و حرفه ای در کشور را داشته و رشد ۱۰ درصدی گرایش دانش آموزان به این رشته اتفاق افتاده که به معنی افزایش ورود بیش از ۸۰۰۰ دانش آموز به ظرفیت هنرستان های فنی و حرفه ای استان خوزستان است و در همین راستا هنرستان های راه آهن اندیمشک و هنرستان های دولتی نیازمند توجه ویژه بخش های مختلف و وزارت خانه ها هستند. همچنین نیازمند توجه به راه اندازی هنرستان های وابسته و دولتی در استان هستیم، قابل توجه است که در استان های دیگر حمایت های بیشتری صورت می‌گیرد اما در خوزستان این موضوع حمایت بیشتر دستگاه های دولتی را می‌طلبد.

امین برملا در خصوص راه اندازی هنرستان های جدید در سطح استان گفت: در آبادان و با همکاری پالایشگاه آبادان و همچنین در نیروگاه شهید مدحج، دانشگاه منابع طبیعی رامین، هنرستان تربیت بدنی در ورزشگاه فولاد خوزستان و چند هنرستان دیگر در سال تحصیلی جدید افتتاح خواهند شد و به ظرفیت هنرستان های مجاورتی استان افزوده میشوند.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی برای تولیدی کردن هنرستان ها و تجاری سازی تولیدات دانش آموزان در دستور کار است؛ همچنین طرح ریزی برای راه اندازی دیپلماسی مهارتی میان کشور عراق و استان ما صورت گرفته که نیازمند حمایت برای به عمل رسیدن آن هستیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش ضمن قدردانی از دستگاه هایی که در زمینه توسعه هنرستان ها همکاری داشته اند از تاسیس رشته های محیط بانی درشهرستان شوشتر و هنرستان هنر های زیبا اداره کل ارشاد اسلامی خوزستان و همچنین افزوده شدن ۲۰ کلاس جدید به هنرستان ها در استان خبرداد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار