استاندار خوزستان در جلسه شورای آموزش و پرورش این استان:

هنرستان‌های متناسب با ظرفیت و نیازهای استان خوزستان باید افزایش یابد

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان بر ارتباط مکمل و مستمر میان بازار کار، شرکت‌ها و صنایع مختلف استان با آموزش و پرورش و همچنین بر توسعه هنرستان‌های متناسب با ظرفیت‌ها و نیازهای استان خوزستان مانند کشاورزی، نفت، فولاد و ... تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
هنرستان‌های متناسب با ظرفیت و نیازهای استان خوزستان باید افزایش یابد

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: استان خوزستان یکی از استان های دارای ظرفیت بالا در حوزه کشاورزی است و بر این اساس می بایست آموزش و پرورش با بسترسازی برای توسعه کمی و کیفی هنرستان های کشاورزی گام مهمی در راستای تربیت نیروی انسانی متخصص این حوزه بردارد.

استاندار خوزستان با اشاره به طرح های توسعه هنرستان ها در خوزستان گفت: آموزش و پرورش خوزستان اقدامات خوبی در حوزه توسعه کمی و کیفی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش صورت داده است و بر این اساس و با توجه به سیاست های کلی نظام و همچنین سند تحول بنیادین باید از همه ظرفیت ها در راستای توسعه آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش استفاده کرد.

حسینی محراب افزود: گرایش به شغل های اداری در استان سبب شده تا توجه خانواده ها به حوزه آموزش مهارت های فنی و حرفه‌ای و هنرستان ها کمتر باشد و اگر از دوره های قبل مانند ابتدایی ترویج و تبلیغ در مورد هنرستان ها و رشته های فنی و حرفه ای صورت می‌گرفت، وضعیت تمایل به شرکت در رشته های هنرستانی بیشتر بود.

رییس شورای آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: حرفه آموزی و رشد در بخش های مهارتی کشورهای پیشرفته دنیا باعث شده تا آنها در صنایع مختلف پیشرفت کنند. اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند گلوگاه ها و پیچ های کشور از طریق آموزش و پرورش رفع می‌شود، از همین موضوع ناشی است.

حسینی محراب ضمن اشاره به در اولویت قرار دادن رشد و توسعه هنرستان های کشاورزی در خوزستان گفت: ارتباط میان بازار کار و شرکت ها و صنایع مختلف استان با آموزش و پرورش باید مکمل و مستمر باشد و باید هنرستان های متناسب با ظرفیت ها و نیازهای استان ما مانند کشاورزی، نفت، فولاد و ...افزایش یابد.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت توجه به آموزه های مدیریت فردی در آموزش دانش آموزان؛ ابراز کرد: یکی از شاخصه های توسعه فردی داشتن دانش در حوزه مهارت های زندگی و نیز مدیریت فردی است و آموزش و پرورش باید در حوزه این آموزش ها اقدامات ویژه ای را در دستور کار خود قرار دهد؛ علاوه بر این صنایعی مانند فولاد، نیشکر و نیز پتروشیمی ها و صنایع بر پایه نفت نیاز به نیروهای ماهر و متخصص برای جبران بخشی از نیروی کار خود دارند و بر این اساس آموزش و پرورش با توسعه هنرستان های جوار صنعت می تواند نقش مهمی را ایفا کند و محتوای درسی و آموزش های مربیان بر این اساس متمرکز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار