در گفت‌وگو با پانا؛

بهتاش فریبا: هیچ سمتی در استقلال قبول نمی‌کنم

دوست داشتم ساپینتو بماند/ نکونام بهترین گزینه بود/ بیژن طاهری بهترین دفاع یارگیر دنیاست!

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال گفت که حتی اگر در ایران هم بود پیشنهاد عضویت در کمیته فنی آبی‌ها را قبول نمی‌کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
بهتاش فریبا: هیچ سمتی در استقلال قبول نمی‌کنم

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به انتخاب جواد نکونام به‌عنوان سرمربی استقلال اظهار داشت: «انتخاب نکونام بهترین تصمیم بود. به این دلیل که باشگاه در وضعیتی قرار دارد که نمی‌تواند با توجه به نرخ ارز دنبال مربی خارجی باشد. ضمن اینکه خودم هم با این شرایط موافق مربی ایرانی بودم. جواد هم نسبت به گزینه‌های دیگری که نامشان مطرح بود، تجربه و سابقه بیشتری دارد. مربی فولاد در آسیا بوده و در باشگاه‌های بزرگی بازی کرده است. سال‌ها کاپیتان تیم ملی بوده است. از این لحظه ما همه پیشکسوتان و هواداران و مدیران باشگاه موظفیم که از او حمایت کنیم تا تیم ما موفق شود. من هم برایش آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم به دور از حاشیه و هیجان و جاروجنجال کارش را پیش ببرد.»

وی درباره اینکه چرا استقلال تا به حال نتوانسته با مربی خارجی به موفقیت برسد؟ افزود: «تیم‌های بزرگ وقتی مربی خارجی می‌آورند، انتظار از آن‌ها بالاست. آن‌ها تا بخواهند از شرایط فوتبال ما شناخت پیدا کنند و بازیکنان را بشناسند، حداقل ۶ تا ۷ هفته اول را از دست می‌دهند. وقتی هم اشراف پیدا می‌کنند، دیگر رقبا خودشان را جدا کرده‌اند و کار سخت می‌شود. نکته ‌دیگر هم اینجاست که تیم را چون مدیران می‌بندند و با نظر خودشان بسته نشده، به مشکل می‌خورند. هم استراماچونی، هم شفر و هم ساپینتو دقیقا این مشکلات را داشتند. اما مربی ایرانی شناخت دارد و در انتخاب بازیکن می‌تواند خیلی راحت‌تر عمل کند. ضمن اینکه وقتی هم مربی خارجی شناخت پیدا می‌کند، فرصتی به او داده نمی‌شود. چون هوادار از مربی در تیم‌های بزرگ، قهرمانی می‌خواهد و طاقت ندارد.»

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: «خودم با ادامه ‌کار ساپینتو موافق بودم و دوست داشتم بماند. اما به هر دلیلی رفت و نماند. او تیمش را نبسته بود و واقعا فنی خیلی خوب بود که توانست این قدر خوب نتیجه بگیرد. به تیمش اشراف پیدا کرده بود و قطعا با تقویت استقلال می‌توانست مدعی جدی قهرمانی باشد. او فقط بحث جدی مالی داشت و نماند. دلار دادن در این شرایط سخت است. شنیدم او با یک‌سوم قراردادی که با استقلال داشت، به تیم قبرسی رفته است. با این حال آدمی بود که هم مردم و هم بازیکنان دوستش داشتند. تیمش هم خیلی خوب بازی می‌کرد. چه تیمی می‌تواند به تراکتور ۷ گل بزند؟ دلم می‌خواست او بماند اما بین مربی ایرانی و خارجی دوست داشتم ایرانی مربی باشد.»

بهتاش فریبا درباره اینکه چرا عضویت در کمیته فنی استقلال را نپذیرفته؟ گفت: «اصلا در ایران نبودم و دیدم وویسی را پرویز مظلومی برای من فرستاده و گفته که شما را در کمیته فنی عضو کردیم. من باید مدیرعامل را بشناسم و از لحاظ فکری هم بدانم می‌خواهند چکار بکنند. هیچ شناختی از کریمی نداشتم. اگر مثلاً فتح‌الله‌زاده، آجورلو یا قریب بودند، تصمیم‌گیری برای من راحت بود. چون آن‌ها را می‌شناختم. اگر ایران هم بودم این را قبول نمی‌کردم. مگر می‌شود کمیته فنی فقط ۲ ساعت جلسه بگذارد؟ من هیچ وقت در استقلال نه سمتی می‌خواهم نه هیچ چیز. از کنار هر کمکی بتوانم می‌کنم. باشگاه می‌دانست که من از سفر برگشته‌ام اما هیچ تماسی نگرفتند. آدمی نیستم که بچسبم و بگویم من برگشته‌ام.»

وی خاطرنشان کرد: «با همه ‌این اوصاف، سرمربی بهترین موقع انتخاب شد. او می‌تواند با دقت و آرامش بازیکنان مد نظرش را بگیرد و تیم ببندد. یک سال بدون دردسر مجیدی تیم را با اختیار تام بست و نتیجه‌ای گرفت که تا ۵۰ سال آینده هیچ تیمی نمی‌تواند آن را تکرار کند. الان هم جواد چنین فرصتی دارد تا نقاط ضعف تیم را بپوشاند. کریمی حرف درستی زد. گفت که صبر کردم تا مربی خودش تیم را ببندد. بالاخره جواد خودش باید پاسخگو باشد و دیگر هیچ بهانه‌ای هم نیست. همه منتظر و خوش‌بین هستیم. امیدوارم موارد مالی هم حل شود تا بازیکن آسوده‌خاطر تمرین کند.»

پیشکسوت استقلال افزود: «الان باشگاه باید محبی و قایدی را نگه دارد. البته حفظ قایدی کار سختی دارد چون باشگاه‌اش نزدیک ۲ میلیون دلار می‌خواهد. اگر سپاهان بود شاید می‌توانست او را بگیرد. اما استقلال از این پول‌ها ندارد. محبی اما راحت‌تر است و فک کنم با ۶۰۰ هزار دلار و در چند قسط بتوانند
دائمی بگیرند. بازیکنی است که بعید می‌دانم مربی‌ای پیدا شود بگوید او را نمی‌خواهم.»

بهتاش فریبا درباره سرپرستی آبی‌ها گفت: «بیژن طاهری خودش هم می‌خواهد بماند. در سال‌های گذشته خیلی‌ها آمدند و رفتند‌. اگر من جای مدیران استقلال بودم دست به او نمی‌زدم. او وقتی آن‌طور ساپینتو را کنترل می‌کرد و سایه به سایه‌اش می‌رفت، بهترین مدافع یارگیر دنیاست. بچه‌های تیم دوستش دارند. آدم باشخصیت و متین و سالمی است.»

وی درباره اینکه آیا نکونام هم شاید نیاز به چنین سرپرستی پیدا کند، خاطرنشان کرد: «فولاد با استقلال فرق دارد. نمی‌توانید آن‌ها را با ما مقایسه کنید. آن‌ها برای بازیکن پول زیادی خرج نمی‌کنند و آکادمی قوی دارند. جواد الان بزرگ شده است. باید حرفه‌ای رفتار کند. البته گاهی اوقات لازم است که برای گرفتن حق تیم سروصدا کند. کاری که خیلی تیم‌ها انجام می‌دهند. اگر جایی نیاز به این کار باشد، هم جواد آن را بلد است و هم هاشمی‌نسب. ولی باید تمرکز لازم را برای کار فنی بگذارد و کاری به حواشی نداشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار