در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

ورود شورای شهر تهران به حادثه فوت پاکبان

تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران گفت شورا درخصوص حادثه فوت یک پاکبان در اتوبان چمران درخواست گزارش کرده که این گزارش توسط نهادهای نظارتی شهرداری نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ورود شورای شهر تهران به حادثه فوت پاکبان

ناصر امانی در گفت‌وگو با پانا درخصوص مرگ یک پاکبان در اتوبان چمران گفت: «برای پاک‌سازی و جمع‌کردن پسماند بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها در سطح شهر تهران ماشین‌های مکانیزه داریم و آنها باید این کار را انجام دهند. در این حادثه پیمانکار تخلف کرده در نقطه‌ای که نظافت به صورت مکانیزه انجام شده برای انباشت دوباره نیرو اعزام شده است و در نقطه‌ای که محل عبور خودرو نیست، خودرو عبور می‌کند و این پاکبان جان خود را از دست می‌دهد.»

وی ادامه داد:‌ «شورای شهر از زمان اطلاع با حساسیت، این موضوع را دنبال کرده است و از شهرداری منطقه 2 درخواست شده که گزارش این حادثه را به شورا بدهد و گزارش به نهادهای نظارتی شهرداری داده خواهد شد.»

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جلسه روز یکشنبه هفته جاری شورای شهر، به حادثه تصادف در بزرگراه شهید چمران و جان‌باختن یک کارگر خدمات شهری اشاره کرد و گفت: در بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها حتما باید از خودرو‌های مکانیزه برای رفت و روب استفاده شود.

پیرهادی با بیان اینکه موضوع براساس بخش‌نامه HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) و دستور‌العمل‌های آن است، گفت: این حادثه، حادثه اول در شهر تهران نیست؛ ازاین‌رو به رعایت اصول HSE در شهر تهران تذکر می‌دهم. حوادث دیگری هم در بوستان‌ها داشته‌ایم و در بوستان‌ها و معابر می‌بینیم‌ HSE رعایت نمی‌شود.

وی خواستار ارائه گزارشی از نحوه مدیریت، بازرسی و نظارت بر عملکرد پیمانکاران در رعایت الزامات HSE شد و گفت: همچنین گزارشی از این حادثه به کمیسیون ارسال کنند. همچنین از شهرداری انتظار می‌رود نسبت به هوشمندکردن همه قسمت‌هایی که ممکن است مخاطره داشته باشند، اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار