امام جمعه اردبیل:

بصیرت سیاسی لازمه دانش‌آموزان آرمانی است

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت دانش‌آموز آرمانی باید از بصیرت سیاسی برای تحلیل وقایع و شناخت مسیر روشن برخوردار باشد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
بصیرت سیاسی لازمه دانش‌آموزان آرمانی است

آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آئین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان این استان در اردوگاه مقدس اردبیلی تصریح کرد: انقلاب اسلامی آخرین فرصت چینش ملت‌ها و در اوج قرار گرفتن ایرانیان است و خوشبختانه امروز در جایگاهی هستیم که با وجود اینکه ۴۷ ناو بیگانه در خلیج فارس پرسه می‌زند، یکی از آنها جسارت نگاه چپ به ایران را ندارد.

وی افزود: از بین رفتن تمامیت ارضی کشور، حرکت نکردن در مسیر تحولات علمی و بذل و بخشش خاک کشور توسط حکام در تاریخ ایران را نباید فراموش کنیم و امروز دانش‌آموز آرمانی باید از بصیرت سیاسی و توان کنترل نفس برخوردار باشد و دید روشنی به تحولات بین‌المللی کسب کند.

امام جمعه اردبیل به دانش‌آموزان توصیه کرد که با خدا ، پیامبر اسلام (ص) و اولیای الهی رابطه زیبایی داشته باشند و همچنین بصیرت سیاسی خود را تقویت کنند زیرا این عامل برای تبدیل یک دانش‌آموز عادی به دانش‌آموز آرمانی لازم است و اگر نباشد، در نهایت، کشور هیبت خود را از دست خواهد داد.

عاملی تصریح کرد: دانش‌آموز آرمانی باید روی دقایق عمر خود حساب کند و ابن‌الوقت و آگاه باشد که علم، قدرت می‌آورد و هر کشوری که از دانش برخوردار نباشد اراده حاکمیت نخواهد داشت و دانش‌آموز آرمانی نباید در اینترنت پرسه بزند و اسیر کانال‌ها باشد.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: بهشت و مادر شما پدر و مادر شما هستند و رضایت آنها از شما مهم است و آنها محل و مرجع مشاوره شماها هستند و خدا دفینه‌هایی در وجود انسان‌ها گذاشته که اگر کشف و بکارگیری شود، آدمی کارهای خارق‌العاده انجام خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان کنترل نفس را لازمه دانش‌آموز آرمانی دانست و اظهار کرد: نفس اگر کنترل و تربیت نشود، انسان دچار انحراف و گناه می‌شود و خیانت و انحراف خواص، ریشه در این نکته دارد و دانش‌آموزان آرمانی باید از جهات اخلاقی و اعتقادی از تعالیم کافی برخوردار باشند.

عاملی از دانش‌آموزان خواست تا چکیده‌ای از سخنان او در این آئین را نوشته و در مسابقه شرکت دهند و به بهترین برداشت از این سخنرانی، جوایزی اعطا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار