امام جمعه اردبیل:

عزت کشور در دست آموزش و پرورش است

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت نگاه به آموزش و پرورش باید نگاهی رفیع باشد چرا که عزت و آینده کشور در دست آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۴۰۳۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
عزت کشور در دست آموزش و پرورش است

آیت اله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در همایش بزرگ جهاد تبیین و در جمع مدیران مدارس گفت: اگر کشوری در مسائل علمی کوتاه بیاید حاکمیت و امنیت ملی خود را از دست خواهد داد، چرا که موجودیت تمام کشورها به بنیه علمی آن ها بستگی دارد از این رو معلمان هستند که با ارتقا علم و دانش آینده کشور را می سازند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار کرد: هر کسی از دیدگاه خود به اول مهر نگاه می کند. دانش آموز شوق رفتن به مدرسه را دارد و معلم شوق از سرگیری تعلیم و تربیت دارد. اما در هر صورت همه باید بدانند که آموزش و پرورش و آغاز سال تحصیلی جایگاه رفیعی دارد.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنانش گفت: با بررسی و مطالعه تاریخ می بینیم که دلیل اصلی افول ایران در دوره های تاریخی ضعف بنیه علمی و ظهور رهبران ناصالح است که در دوره قاجار و پهلوی برجسته تر می باشد چرا که ایران در این دوره ها هم حاکمیت و هم امنیت خود را از دست داده بود. امروز اما جمهوری اسلامی ایران با تکیه به قدرت علمی دانشمندان خود در عرصه های دفاعی، هسته ای و ...عزتمندانه با قدرت های دنیا پای میز مذاکره می نشیند.

عاملی با اشاره به جایگاه نامطلوب استان در نتایج کنکور اظهار کرد: وضعیت استان در بحث کنکور شایسته و مطلوب نیست و باید در این موضوع آسیب شناسی جدی و برنامه ریزی دقیق انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: نسلی که فکر بزرگ نداشته باشد، رویای بزرگ نداشته باشد، عاطفه و احساس بزرگ نداشته باشد آینده خوبی نخواهد داشت. آموزش و پرورش به واسطه‌ تربیت می تواند این نگاه بزرگ را در نسل ها ایجاد کند.

عاملی با تاکید بر ضرورت فعالیت های تربیتی گفت: در خصوص اهمیت و ضرورت تربیت باید بدانیم که کشور به تربیت نیاز دارد. اگر فردی که مورد تربیت قرار نگرفته است در جایگاه تاثیرگذاری قرار گیرد به منافع کشور خیانت خواهد کرد. خود کودک نیز به تربیت نیاز دارد تا در این عصر پر از خوف و خطر بتواند جان سالم به در برد و ابزار دست دشمنان کشور نشود.

وی افزود: تربیت با رشد عقل اتفاق می افتد. عقل با علم رشد می کند و رشد علمی نیز در گرو افزایش دریافت ها و ادراکات حسی است که با این نگاه مدرسه نقش محوری هم در بحث آموزش و هم بحث تربیت دارد.

امام جمعه اردبیل در ادامه با توصیه به معلمان و مدیران گفت: برای اثربخشی فعالیت های تربیتی معلم باید دو قاب تصویر را در ذهن کودک ایجاد کند. اول قاب توحید و خداشناسی و دیگری قاب ابدیت و معاد. چرا که مقدمه هر فعالیت تربیتی تشکیل این دو تصویر در ذهن کودک است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار