رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تاکید کرد:

طرحواره «برنامه درسی ملی تا سطح مدرسه» اولین اقدام برای تحول برنامه‌ریزی آموزشی

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اولین اقدام در تحول برنامه‌ریزی آموزشی را طراحی نقشه راهی با عنوان طرحواره برنامه درسی ملی تا سطح مدرسه جهت اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین بیان کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
طرحواره «برنامه درسی ملی تا سطح مدرسه»  اولین اقدام برای تحول برنامه‌ریزی آموزشی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی؛ حجت‌الاسلام علی لطیفی در دیدار معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به پیگیری امور جاری سازمان نظیر چاپ‌سپاری کتب درسی، تدوین کتاب‌های راهنمای عمل معلمان و مباحث آموزش ترکیبی گفت: گام‌های تحول در برنامه‌ریزی آموزشی در دوره جدید با اهمیت بالایی در حال برداشته شدن است و اولین اقدام در این مسیر، طراحی نقشه راهی بود که با عنوان طرحواره برنامه درسی ملی تا سطح مدرسه جهت اجرایی‌سازی سند تحول ملی آموزش و پرورش تا سطح مدرسه گردآوری شد.

وی با اشاره به ابعاد طرحواره مذکور افزود: این نقشه راه ناظر بر نقش کلی وزارت آموزش و پرورش، نقش سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، نقش مدرسه، نقش معلم و دانش‌آموزان است که ضروری است جامعه تعلیم و تربیت کشور به فهم روشنی از این نقشه راه و ویژگی قابل توجه آن برسند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این طرحواره باید در هر مدرسه راهنمای عمل و برنامه درسی مختص خود داشته باشد و ما در حال تدوین استانداردهای متناسب با این برنامه در سطح مدرسه هستیم. همچنین باید برای اجرای موفق طرحواره برنامه درسی ملی تا سطح مدرسه منابع و مطالب مفید و قابل اتکایی به مدارس ارائه کنیم که این امر نیز در دست اقدام است و در قدم آخر باید پشتیبانی و خدمات لازم برای طرحواره به مدرسه با شایسته‌ترین و بهترین شکل آن ارائه شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، انسجام‌بخشی به ماهیت هر دوره تحصیلی، کشف و شناسایی شایستگی‌های پایه و مهارتی هر دانش‌آموز فارغ از ویژگی‌های علمی و فردی او، بازطراحی مقطع متوسطه دوم، بازطراحی جدول عناوین دروس و زمانبندی برنامه‌ریزی آموزشی، تدوین سرفصل عناوین دروس، راهنمای برنامه درسی مدرسه، تدوین استاندارد تولید بسته‌های آموزشی، تدوین استانداردهای کتاب و فرآیند تولید بسته‌های آموزشی را 8 گام اساسی برای خدمات‌رسانی و پشتیبانی طرحواره در مدرسه جهت تحقق سند تحول بنیادین در برنامه‌ریزی آموزشی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار