رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

استاندارد علمی و دقیق برای اثرگذاری اقدامات در زمینه ترویج فرهنگ شهادت مشخص شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت برای اثرگذاری اقدامات صورت‌گرفته در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید استانداردهای علمی و دقیقی مشخص شود.

کد مطلب: ۱۳۸۲۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندارد علمی و دقیق برای اثرگذاری اقدامات در زمینه ترویج فرهنگ شهادت مشخص شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی؛ حجت‌الاسلام علی لطیفی در جلسه بررسی استانداردهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضمن استقبال از حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با این مفاهیم گفت: باید برای اثرگذاری اقدامات صورت‌گرفته، استانداردهای علمی و دقیقی کشف کنیم و برای این مهم لازم است مفاهیم ذهنی را یکسان کنیم تا با نگاه واحدی به موضوع پرداخته شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به فعال شدن نزدیک به 9 هزار رمزینه در کتاب‌های درسی می‌توان برای تولیدات چندرسانه‌ای یا بهره‌برداری از تولیدات رسانه‌ای سازمان‌ها و نهادها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: ظرفیت‌های نرم‌افزار شاد و ارتباط مستقیم وزارت آموزش و پرورش با جامعه دانش‌آموزی و فرهنگیان کشور، فرصت فوق‌العاده‌ای است که می‌توان با هم‌افزایی دستگاه‌های فعال در این حوزه اقدامات ارزنده‌ای ترتیب داد.

وی با اشاره به ضرورت استانداردسازی مفاهیم دوران دفاع مقدس در اذهان گفت: ابهاماتی در این حوزه وجود دارد که ضروری است در نشست‌های اندیشه‌ورز به این موارد پرداخته شود. برای مثال؛ نظام معنایی در ارزش‌های دفاع مقدس از منظر تمام متولیان امر باید یکپارچه شود. همچنین لازم است نظام موضوعات دفاع مقدس باید محور تولیدات آثار شود تا بتوان بر این اساس استاندارهای واحدی ایجاد کنیم.

در این جلسه حیدری، رییس سازمان آموزش و تحقیقات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نماینده‌ای از مرکز امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به همراه جمعی از مدیران سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی حضور داشتند که هر کدام به بیان نقطه‌نظراتی در راستای هم‌افزایی و راهکارهای تقویت اثرگذاری تولیدات مرتبط پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار