نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

جهاد سازندگی باید می‌ماند و در تاریخ ماندگار می‌شد

تبریز(پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به این موضوع که حضور جهاد در همه میدان‌های جنگ و سازندگی منشا خیر و برکت انقلابی و تسهیل و گشایش گره‌ها و مشکلات بود، از انحلال جهاد به عنوان یک موضوع بدون‌ بررسی کارشناسی در آن دوران انتقاد و تصریح کرد نقش بی‌بدیل و انقلابی جهاد سازندگی باید باقی می‌ماند و نباید در وزارت کشاورزی ادغام می‌شد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
جهاد سازندگی باید می‌ماند و در تاریخ ماندگار می‌شد

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با اشاره به اهمیت روایت فعالیت جهاد سازندگی، اظهار کرد: سالروز تاسیس جهاد سازندگی روز بسیار خوبی برای روایت خدمات و فعالیت‌های این نهاد و رشادت‌های جهادگران است، در واقع خدمات و تلاش‌های جهاد به ویژه در دوران دفاع مقدس تاکنون کمرنگ در جامعه مطرح شده است‌.

امام جمعه تبریز با ذکر خاطرات خود از فعالیت‌های جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس ادامه داد: من یک بار به منطقه گیلان غرب رفته بودم و لشکر ۵۸ ذوالفقار ارتش به فرماندهی مرحوم چرخکار در آن‌جا مستقر بود، ایشان به من گفت که اگر بچه‌های گردان مهندسی جهاد نباشند، امکان کار کردن و انجام عملیات نداریم.

وی افزود: نباید نقش جهاد در طول دفاع مقدس فراموش شود جهادی‌ها مثل شهید پورشریفی و شهید کسائی در موارد بسیاری حتی جلوتر از رزمندگان اسلام حرکت می کردند.

نماینده ولی فقیه ضمن تاکید بر اهمیت جاده‌ها و پل‌های احداثی گردان مهندسی جهاد سازندگی در سرنوشت جنگ و عملیات‌های مهم گفت: پل‌هایی در طول دفاع مقدس ساخته شد که شهید پورشریفی در این رابطه نقش ممتازی داشت، بچه‌های جهاد فعالیت بسیار خوبی در سنگرسازی و خاکریز زدن داشتند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در آن مقطع جاده‌های بسیار پراهمیتی احداث شد که برخی از آن‌ها خطرناک و وحشتناک بود، جاده اصلی حلبچه از سمت پاوه است، در جریان آزادسازی حلبچه قصد رفتن به آن‌جا را داشتم که بچه‌های جهاد سازندگی قم از مریوان یک جاده جدید به سمت حلبچه زده بودند و جاده در مسیر بسیار خطرناکی احداث شده بود، وقتی به حلبچه رسیدیم شاهد جنایت‌های بعثیون بودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار