سرپرست پژوهشکده تعلیم و تربیت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در نشست تخصصی هوش مصنوعی:

جدی‌ترین چالش در مواجهه با هوش مصنوعی، عدم باور سیاست‌گذاران سند تحول به آن است

تهران (پانا) - سرپرست پژوهشکده تعلیم و تربیت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، ضمن اشاره به اینکه جدی‌ترین چالش در مواجهه با هوش مصنوعی، عدم باور سیاست‌گذاران سند تحول به اجرایی شدن آن است؛ برگزاری سلسه نشست‌های پژوهشگاه تخصصی تعلیم و تربیت را در راستای تبیین اثرپذیری سند تحول از هوش مصنوعی مهم عنوان کرد. 

کد مطلب: ۱۳۷۹۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
جدی‌ترین چالش در مواجهه با هوش مصنوعی، عدم باور سیاست‌گذاران سند تحول به آن است

نشست تبیین کاربردی هوش مصنوعی در برنامه ریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.

معصومه صمدی؛ سرپرست پژوهشکده تعلیم و تربیت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در ابتدای این نشست گفت: «طی جلسات برگزار شده در پژوهشگاه تعلیم و تربیت مبنی بر برنامه ریزی برای راهبردهای کلان سند تحول، بر ضرورت ورود به هوش مصنوعی تاکید شد، به گونه ای که پژوهشکده مطالعات راهبردی می بایست سلسه نشست هایی را به منظور تبیین اثرپذیری سند تحول از هوش مصنوعی به صورت تخصصی برگزار کند.»

صمدی ادامه داد: «هر پژوهشکده باید نشست های تخصصی مرتبط با حوزه ماموریت خویش را برگزار کند تا نسبت هوش مصنوعی با برنامه های مدیریت انسانی و مدیریت مالی مشخص شده و مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد؛ چرا که هوش مصنوعی عنوان فرا رشته ای دارد و شاخه ها و حوزه های متنوعی را در برمی گیرد و نمی توان تنها از یک بُعد به موضوع نگاه کرد.»

صمدی در خصوص جدی‌ترین چالش پژوهشگاه در مواجهه با هوش مصنوعی خاطرنشان کرد: «جدی ترین چالش ما در خصوص هوش مصنوعی، عدم باور سیاست‌گذاران سند تحول به اجرایی شدن آن است و مقوله تربیت رسمی و عمومی در گرو باور پژوهشگران و سیاستگذاران تعلیم و تربیت، دارای اهمیت است.»

مجهز شدن معلمین و مدرسین به مهارت های لازم در خصوص هوش مصنوعی، دارای اهمیت فوق العاده بالایی است

سپس مهدی علیرضا؛ مدرس و محقق حوزه هوش مصنوعی و آموزش مبتنی بر STEM اظهار کرد: «ورود به حوزه هوش مصنوعی و رشد علمی در این حوزه، برای کارشناسان و متخصصان پژوهشگاه و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی که عنوان راهبرد شناسان آموزش و پرورش را دارند، ضروری و اجتناب ناپذیر است. از آنجایی که تکامل فناوری دارای سرعت بالایی است؛ مجهز شدن معلمین و مدرسین به مهارت های لازم در خصوص هوش مصنوعی، دارای اهمیت فوق العاده بالایی است که آینده‌نگری و برنامه ریزی برای رسیدن به این هدف، موضوعی حیاتی برای نظام آموزش و پرورش تلقی شود.»

خبرنگار دانش آموز: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار