صحرایی در نشست صمیمی با نخبگان جوان کشور اعلام کرد؛

برنامه‌ریزی برای جذب ۱۰۰۰ نخبه در دانشگاه فرهنگیان

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت جذب ۱۰۰۰ نخبه در دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۳۷۹۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی برای جذب ۱۰۰۰ نخبه در دانشگاه فرهنگیان

رضامراد صحرایی در نشست صمیمی با نخبگان جوان کشور که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از مسائلی که امروز وجود دارد راه‌حل آن در خود مسئله است.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت موضوعی است که همه در آن صاحب‌نظر هستند اما راه‌حلی برای آن ندارند، اما حضور شما نخبگان در این حوزه بسیار می‌تواند تاثیرگذار باشد. راهکار پیدا کردن برای سوالات به‌ظاهر ساده، ایجاد رابطه بین نخبگان علمی، نخبگان مدیریتی و نخبگان دینی است. هر گاه این ارتباط به وجود آمده، شاهد موفقیت بوده‌ایم.

وی افزود: نباید هیچ کدام از حلقه‌های این ارتباط حذف شوند، چون اگر این اتفاق رخ دهد هیچ‌گاه به مقصد موردنظر نخواهیم رسید.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به عنوان یک معلم از روز اول تا به این لحظه می‌خواهم بگویم به لطف خدا و به برکت انقلاب و بدون هیچ پشتوانه سیاسی، آموزش و پرورش مقدمه بلافصل ایران قوی است؛ در همین راستا باید معلم را قوی کرد. شهید رجایی می‌فرمایند وزارت آموزش و پرورش یعنی وزارت نگهداری و تربیت معلم.

صحرایی افزود: کسی که می‌خواهد معلم شود باید تربیت شود، یعنی از نظر خلق و خویی تربیت شود و هویت معلمانه داشته باشد، پس از آن دانش کسب کند و در نهایت فن انتقال دانش‌ به دانش‌آموز را بیاموزد.

وی ادامه داد: متاسفانه طی سال‌های گذشته تامین معلم جایگزین تربیت معلم شد و با اتخاذ تصمیماتی منجر به ضربه زدن به آموزش و پرورش شدند. باید دانست که معلمی یک هنر است و هرکسی نمی‌تواند از این هنر برخوردار باشد.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در دهه هفتاد ۵۲۱ مرکز تربیت معلم در کشور داشتیم اما متاسفانه همه آن‌ها منحل شدند و سیاست تامین معلم در اولویت قرار گرفت، اما خوشبختانه با تاسیس دانشگاه فرهنگیان دوباره به تربیت معلم بازگشتیم.

صحرایی تصریح کرد: عامل قوی شدن آموزش و پرورش، در درون این نهاد است و برای شروع یافتن راه‌حل هر مشکلی در این دستگاه باید به درون رجوع کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به نگاه زیست‌بوم‌گونه، امروزه باید درک شبکه‌ای داشت، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان در راستای تربیت معلم راه‌اندازی شد و نمونه‌های فراوانی در سراسر جهان دارد. دانشگاه تربیت معلم در کشورهای دیگر دارای ویژگی‌هایی است، ویژگی‌هایی مانند اینکه تحت اشراف عالی‌ترین مقام کشور قرار دارند و آینده‌نگر، پویا و منضبط هستند. بنابراین دانشگاه فرهنگیان در کشور ما نیز باید مطابق با دغدغه‌های ارزشمند و به‌جای رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) و بر اساس زیست‌بوم، فرهنگ و اهداف متعالی نظام و انقلاب، به جایگاه شایسته و مناسبی برسد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کشور ما پهناور است، تنوع فرهنگی بسیار دارد و ریشه‌های فرهنگی زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را شناخت، یعنی باید همه شرایط و مسائل را بشناسیم و مطابق مقتضیات میدان عمل کنیم.

صحرایی با اعلام خبر اخذ مجوز جذب برگزیدگان کشوری المپیادهای علمی کشور گفت: خدا را شاکریم که باشگاه دانش‌پژوهان زنده شده و پنجره استعدادهای درخشان در تمامی دانشگاه‌های کشور باز شده است که کاری بسیار مثمر ثمر خواهد بود‌، همچنین جذب ۱۰۰۰ نخبه در دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار گرفته است و ان‌شالله انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار