سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

کارورزی، پیوند بین دروس عملی و نظری است

تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه فرهنگیان، کارورزی را پیوند بین دروس عملی و نظری و مدارس وابسته را برقرارکننده این پیوند عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
کارورزی، پیوند بین دروس عملی و نظری است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ اولین گردهمایی مدارس وابسته آموزش دانشگاه فرهنگیان و برنامه درسی کارورزی با حضور سعید غیاثی ندوشن، سرپرست دانشگاه فرهنگیان؛ محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ معصومه نجفی پازکی، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش؛ معاونان آموزش ابتدایی، متوسطه و روسای ادارات استثنایی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در این نشست اظهار داشت: سازمان‌های آموزشی، سازمان‌هایی انسان‌محور است و 3 مولفه تعدد، تنوع و شبکه ارتباطات به عنوان مولفه‌های تمایز پیچیدگی سازمان‌ها بوده و معلم‌ها نیز از این مولفه‌ها مستثنی نیستند.

وی ادامه داد: معلمی، شغلی است که باید توانایی درک عمیق از فرهنگ و شرایط خانوادگی هر دانش‌آموز و نیز نحوه مواجهه با آنان را داشته باشد. کسب این مهارت در پرتو تجربه اتفاق می‌افتد و این تجربه در دوره کارورزی کسب خواهد شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به شکاف میان مبانی نظری و دروس عملی گفت: معلم باید بتواند آنچه که آموخته را در صحنه عمل و مدرسه به کار گیرد و آموخته‌های خود را با شرایط تطبیق دهد.

وی درس کاروزی را پیوند بین دروس عملی و نظری و وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و افزود: مدارس وابسته، برقرار کننده این پیوند است و کارورزی، میدانی را برای دانشجومعلم به وجود می‌آورد که طی آن با راهنمایی استاد راهنما به مسیر روشن و صحیح هدایت شود.

غیاثی ندوشن با اشاره به سیاست یکپارچگی در دستگاه‌های وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان بر اهمیت تعامل بیش از پیش و همکاری‌های لازم بین این دستگاه‌ها تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار