وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

ضرورت ارتباط مستقیم و بدون واسطه مدیران با معلمان، کارکنان و دانش‌آموزان

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش نسبت به ضرورت ارتباط مستقیم و بدون واسطه مدیران با معلمان، کارکنان و دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ارتباط مستقیم و بدون واسطه مدیران با معلمان، کارکنان و دانش‌آموزان

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌و پرورش؛ رضامراد صحرایی در آیین اختتامیه گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش، سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوان و روسای استانی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: برای قوی شدن نظام تعلیم و تربیت، نیازمند اصلاح از درون، همدلی، همزبانی و همکاری همه بخش‌های نظام تعلیم و تربیت با یکدیگر هستیم.

وی بر ضرورت ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد و افزود: شهید آوینی، جمله مشهوری در خصوص ایجاد تحول دارند. این شهید والامقام می‌فرمایند: «اگر کسانی که مامور ایجاد تحول در تاریخ هستند، خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند، هیچ تحولی در تاریخ رخ نخواهد داد.»

وزیر آموزش و پرورش، مدیران کل آموزش و پرورش هر استان را مسئول هماهنگ‌سازی بخش‌ها و قسمت‌های مختلف نظام تعلیم و تربیت در استان‌ها دانست و تصریح کرد: باید حداقل۱۰ کار مشترک بین دستگاه‌های نظام تعلیم و تربیت در استان‌ها با اصل انسجام از درون و تعامل از بیرون، برنامه‌ریزی و انجام شود.

صحرایی ادامه داد: هر دستگاه آموزش و پرورش باید به طور مجزا حداقل ۷ اقدام تحولی داشته باشد. اقداماتی که یا تاکنون انجام نشده و یا در دوره خیلی دور انجام و رها شده و اکنون اقدام تحولی محسوب می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش بر ارتباط مستقیم و بدون واسطه مدیران استان‌ها با معلمان، کارکنان و دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: یکی از بسترهای مناسب ارتباط با معلمان، کارکنان و دانش‌آموزان، پیام‌رسان داخلی خصوصا پیام‌رسان ویراستی می‌تواند باشد.

صحرایی در ادامه به برخی مسائل حوزه ستادی اشاره و دستوراتی به مدیران آموزش و پرورش داد.

تمرکز بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام؛ ضرورت هدفمند کردن ارسال بخشنامه‌ها و اطلاع‌رسانی و نظرخواهی از معلمان در خصوص بخشنامه‌ها؛ بررسی مسائل و مشکلات، نقاط قوت و ضعف برگزاری امتحانات نهایی؛ آخرین وضعیت رتبه‌بندی و تاکید بر اینکه تا اول مهرماه نباید اعتراضی وجود داشته و هر کسی به آن رتبه‌ای که استحقاقش را دارد رسیده باشد؛ ضرورت وارد شدن به مرحله بعدی رتبه‌بندی از مهرماه؛ ساماندهی و آخرین وضعیت آزمون‌های استخدامی؛ آزمون سمپاد و نمونه مردمی؛ تاکید بر اجرای صحیح مولدسازی‌ها و ۳ درصد درآمد شهرداری از آن جمله مطالب بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امری به نام غیرممکن نداریم، تصریح کرد: غیرممکن‌ها در ذهن‌های ما است و باید باز شود.

وی در ادامه سخنان خود، دستوراتی به مدیران کل آموزش و پرورش داد که برگزاری مستمر و هدفمند جلسات استانی دستگاه‌های تعلیم و تربیت؛ ضرورت ایجاد ستاد اطلاع‌رسانی در استان‌ها؛ ضرورت کمال دقت و رعایت قانون در جابه‌جایی نیروها؛ بهره‌گیری تمام خانواده بزرگ آموزش و پرورش از مجموعه‌های رفاهی این وزارتخانه و تاکید بر ضرورت برگزاری منسجم جلسات شوراهای آموزش و پرورش از آن جمله بود.

وی در پایان اظهار داشت: در تعلیم و تربیت اگر یک مجموعه واحد شویم، غیرممکنی وجود ندارد.

صحرایی در پایان از حضور در سرزمین وحی و شرکت در فریضه واجب حج تمتع، خبر داد و ضمن طلب حلالیت از خانواده بزرگ آموزش و پرورش تصریح کرد: این فریضه واجب الهی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ادا خواهم کرد و طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این سفر در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود و با حضور مدیران شریف دستگاه نظام تعلیم و تربیت، کوچکترین خللی ایجاد نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار