وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد؛

دعوت از رسانه ملی برای گفتمان‌سازی برنامه تحول نظام تعلیم و تربیت

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت ظرفیت رسانه ملی در گفتمان‌سازی برنامه تحول نظام تعلیم و تربیت، نقش مهمی است و باید رسانه‌ها در وظیفه تمدن‌سازی آموزش و پرورش یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند.

کد مطلب: ۱۳۷۸۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
دعوت از رسانه ملی برای گفتمان‌سازی برنامه تحول نظام تعلیم و تربیت

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ رضامراد صحرایی در بازدید از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و حضور در جلسه شورای مدیران گفت: سازمان پژوهش، نقش کلیدی در برنامه‌ریزی آموزشی و نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور دارد و باید جایگاه سازمان به عنوان قلب آموزش و پرورش احیا شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام طرح‌های مختلف در حال اجرا در آموزش و پرورش باید نسبت خود را با برنامه‌ریزی آموزشی روشن کنند، اظهار کرد: در برنامه‌ریزی درسی، نیازسنجی استاندارد لازم داریم تا نظام سنجش و آموزش ما با هم مرتبط شود.

وی با تایید طرح تحولی پیش روی سازمان پژوهش خاطرنشان کرد: باید سازمان پژوهش، ویژگی‌های هر مقطع تحصیلی را مورد سنجش قرار دهد و بتواند در پایان هر 3 سال تحصیلی بگوید که دانش‌آموز ما از کجا به کجا رسیده است.

صحرایی با اشاره به اینکه سازمان پژوهش، بهره‌بردار اصلی آزمون‌های نهایی است، افزود: باید نقش سازمان پژوهش در برگزاری امتحانات نهایی پررنگ‌تر شده و به عنوان مولف کتاب‌های درسی، نتایج امتحانات نهایی را با اهداف کتاب‌های درسی مورد سنجش و مطابقت دهد.

وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: مساله آموزش دوزبانگی و بومی‌سازی کتاب‌های درسی، یک مساله علمی است و ما در داخل کشور دانش کافی را در این موضوع داریم و باید این موضوع با جدیت پیگیری شود. در این زمینه نگاه زیست‌بومی می‌تواند رمز موفقیت ما در آموزش و پرورش باشد.

وی در پایان ضمن بیان این نکته که باید یاد بگیریم که باهم برنامه‌ریزی کنیم و تخصصی عمل کنیم، بیان کرد: رسانه ملی در گفتمان‌سازی برنامه تحول نظام تعلیم و تربیت، نقش مهمی دارد و باید رسانه‌ها در وظیفه تمدن‌سازی آموزش و پرورش یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند.

در ابتدای جلسه شورای مدیران، علی لطیفی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با ارائه گزارش عملکرد سازمان در سال‌های اخیر به تشریح نکاتی درباره اهداف و برنامه‌های تحولی در دست اقدام این سازمان پرداخت.

پس از این نشست صمیمی، وزیر آموزش و پرورش از سایر بخش‌های سازمان بازدید به عمل آورد و با همکاران و مولفان کتاب‌های درسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار