رئیس اداره ارزیابی عملکرد و دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش مازندران:

ثبت‌نام مطلوب، عدالت‌محوری و خانواده‌مداری، مهمترین رویکرد دبیرخانه ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان است

ساری (پانا) - رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اهمیت ثبت‌نام مطلوب دانش‌آموزان در جهت آغاز سال تحصیلی پرشکوه، گفت شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ با شعار محوری «ثبت‌نام مطلوب، عدالت‌محوری، خانواده‌مداری» به همراه راهنمای نظارت بر این فرایند، به تمامی مدارس ابلاغ شده است.

کد مطلب: ۱۳۷۸۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام مطلوب، عدالت‌محوری و خانواده‌مداری، مهمترین رویکرد دبیرخانه ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش «رضا نجفی» ضمن تشکر از مشارکت مادی و معنوی اولیای دانش‌آموزان در ارتقا و بهبود فرایندهای آموزشی و پرورشی مدارس گفت: به استناد ماده ۱۳۳ آیین‌نامه اجرایی مدارس، دریافت هزینه کتاب، بیمه و لباس کارِ هنرستان‌ها در هنگام ثبت‌نام مجاز است.

وی ضمن تأکید بر ضروری نبودن حضور والدین برای ثبت‌نام میان‌پایه، بیان کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه مربوط به همان مدرسه، بعد از برگزاری امتحانات نوبت دوم و اعلام نتایج نهایی در سامانه سیدا توسط مدیر انجام می‌شود.

نجفی افزود: مدارس غیردولتی در زمان ثبت‌نام، فقط مجاز به اخذ شهریه مصوب هستند و خدمات فوق‌برنامه درسی، تابستانی و مکمل ابلاغی، کاملاً اختیاری بوده و دریافت هرگونه وجه تحت این عنوان در هنگام ثبت‌نام به صورت اجباری ممنوع است.

همچنین مدیران مدارس غیردولتی موظفند هنگام ثبت‌نام قطعی و پس از ابلاغ شهریه، با ورود به سامانه WWW.MOSHAREKATHA.IR نسبت به انعقاد قرارداد شهریه بین ولی دانش‌آموز و واحد آموزشی، اقدام و یک نسخه از قرارداد تکمیل شده را چاپ و امضا و مهر کرده و یک نسخه را به ولی دانش‌آموز تحویل داده و نسخه دوم را پس از امضای ولی دانش‌آموز، جهت بررسی و نظارت، در پرونده تحصیلی دانش‌آموز در مدرسه نگهداری کنند.

نجفی در پایان با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه هفتم با رعایت ضوابط و مقررات از تاریخ اول تیرماه ۱۴۰۲ شروع می‌شود، افزود: با توجه به لزوم ساماندهی مناسب نیروی انسانی، برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای انجام شده‌است که فرآیند ثبت‌نام تا تاریخ ۳۱ مرداد به پایان برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار