مراقب مراکز آموزشی غیرمجاز فرهنگی و هنری باشید

نیشابور (پانا) - در سطح شهرستان نیشابور برخی مراکز آموزشی غیرمجاز فرهنگی و هنری وجود دارند که هیچ کدام مجوز نداشته و باید خانواده‌ها مراقب این اماکن باشند.

کد مطلب: ۱۳۷۷۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مراقب مراکز آموزشی غیرمجاز فرهنگی و هنری باشید

حمیدرضا آتشی، مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهار کرد: متاسفانه در سطح شهر نیشابور و بعضی از بخش‌های تابعه شهرستان مراکزی به صورت غیرمجاز در طول سال به خصوص ایام تعطیلی تابستان و اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان شروع به آموزش رشته های فرهنگی، هنری در زمینه های قرآن، خوشنویسی، نقاشی، تاتر، موسیقی و ... کرده اند که به هیچ عنوان تحت نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، نیروی مقاومت بسیج، کانون پرورش فکری کودکان، سازمان فنی وحرفه ای، مراکز آموزش عالی و دیگر مراکز رسمی کشور نیستند و باید خانواده ها مراقب فرزندان خویش باشند که در این مراکز ثبت نام نکنند.

آتشی گفت: برخی از این مراکز شناسایی و از فعالیت شان جلو گیری به عمل آمده است اما هنوز هم به صورت خانگی و ارائه اطلاعیه، تلفن و تبلیغ در فضای مجازی به صورت غیرقانونی نسبت به این امر اقدام می کنند که علاوه بر آموزش‌های غیرمجاز ممکن است معضلات دیگری را نیز در پی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تنها مجتمع فرهنگی هنری، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، آموزشگاه‌های آزاد هنری، موسسات فرهنگی و هنری و موسسات قرآن و عترت که دارای مجوز و تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، می توانند با اساتید مجرب طبق ضوابط قانونی نسبت به آموزش افراد اقدام اقدام کنند.

مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاداسلامی نیشابور تصریح کرد: ما از همه کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده ها خواستار همکاری هستیم و چنانچه با چنین مواردی روبرو شدند که افراد سودجو نسبت به آموزش‌های غیرمجاز اقدام می‌کنند، مراتب را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور و یا اداره اماکن نیروی انتظامی گزارش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار