مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران:

۵۰ لوکوموتیو متوقف به مزایده گذاشته می‌شود

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از به مزایده گذاشتن ۵۰ لوکوموتیو متوقف به منظور احیای آنها در خرداد ماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۵۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ لوکوموتیو متوقف به مزایده گذاشته می‌شود

سید میعاد صالحی امروز (شنبه) در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی افزود: یکی از گلوگاه‌های اصلی صنعت ریلی موضوع فناوری و تکنولوژی است، با این حال در چند سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان داخلی رشد بسیار خوبی را داشته‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به زودی خبرهای خوبی از این حوزه خواهیم داشت، ادامه داد: در زمینه خودکفایی در حوزه‌های لوکوموتیو به ویژه موتور به دستاوردهای خوبی دست یافته‌ایم.

صالحی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ با توجه به شعار سال و احکام برنامه هفتم توسعه تلاش می‌کنیم تا نهضت احیای خطوط متوقف را با کمک مردم به پیش ببریم و در این راستا ۵۰ لوکوموتیو متوقف را به مزایده خواهیم گذاشت تا آنها را احیا کنیم.

وی گفت: دست کم ۲۰ سال در حوزه لوکوموتیو که یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های حوزه ریلی است غفلت داشته‌ایم، با این حال در سال جاری تلاش می‌کنیم از محل تبصره ۱۸ و ماده ۱۲ قانون، تهاتر نفت و مشارکت بخش خصوصی این گلوگاه را رفع و برطرف کنیم.

صالحی تاکید کرد: امسال در تلاش برای خودکفایی در این حوزه هستیم و اولویت ما بخش خصوصی و تولیدات داخلی خواهد بود. همچنین تلاش می‌کنیم تا حضور شرکت‌های دانش بنیان را در این حوزه تسهیل کنیم.

وی به رونمایی از لوکوموتیو تولیدی بخش خصوصی هفته گذشته اشاره و ابراز امیدواری کرد: بخش زیادی از مشکلات با توان داخلی حل و فصل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در هفت تا هشت سال گذشته استفاده از ظرفیت موجود در ماده ۱۲ قانون بلا استفاده و متوقف باقی مانده بود، تصریح کرد: اکنون با امضای توافقنامه بین سازمان برنامه و بودجه، وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی کار قوت گرفته است، به طوری که حواله‌های مربوط به سال‌های گذشته صادر شده و اکنون در معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت است تا پس از آن به سازمان برنامه و بودجه ارسال و نقد شود.

صالحی خاطرنشان کرد: مبلغ حواله‌های صادر شده تاکنون یک هزار میلیارد تومان است، اما آنچه مربوط به صرفه جویی در مصرف سوخت تا پایان سال ۱۴۰۲ است حدود پنج هزار میلیارد تومان است.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته امروز (شنبه) در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن افتتاح شد و آغاز به‌کار کرد.

این نمایشگاه با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و پنج شرکت خارجی از کشورهای چین، روسیه، هند و جمهوری آذربایجان برگزار می سود.

در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته، رونمایی از بلوکه موتور لوکوموتیو GM تولید داخل مدل GT26 داخلی سازی شده و سیستم کنترل میکروپروسوری لوکوموتیو (LCS) داخلی سازی شده انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار