فاطمه هوشینو: انگار خدا برایم پیام خصوصی فرستاد

بیرجند(پانا)- فاطمه هوشینو بانوی ژاپنی تازه مسلمان که همزمان با دهه کرامت و به دعوت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به خراسان جنوبی سفر کرده بود در مدت اقامت 3روزه اش در استان در شهرستان های (طبس، قاین، درمیان و بیرجند با شرکت در برنامه های مختلف به تشریح سختی‌های مسیر راه خود در سال های نخست مسلمان شدن پرداخت و آرزوهای خود را در قالب یک بانوی مسلمان که بیش از یک دهه از اقامتش در ایران می‌گذرد، بیان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
فاطمه هوشینو: انگار خدا برایم پیام خصوصی فرستاد

دیدار با استاندار خراسان جنوبی و نماینده ولی‌فقیه در استان، دیدار با دانشجویان و مردم درسطح مساجد استان، بازدید از موزه خلبان شهید رئوفی‌فرد در بیرجند و حضور در برنامه های تلویزیونی شبکه خاوران از جمله برنامه های این بانوی تازه مسلمان شده ژاپنی در خراسان جنوبی است.
سرپرست ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی در دیدار این بانوی ژاپنی با استاندار از برگزاری بیش از هزار برنامه فرهنگی و هنری در دهه کرامت در سطح کانون های مساجد استان و ادارات سطح استان خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمین علی محقی مهمترین دلیل سفر این بانوی مسلمان ژاپنی به خراسان جنوبی را ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام و احیای امر آنها اعلام کرد .
وی افزود: ۲۲ برنامه در سطح استان خراسان جنوبی در سال جاری پیش بینی شده بود که ۸ برنامه به صورت ویژه و کلان برنامه فرهنگی تعریف شده بود که حضور بانو هوشینو،‌ شروع این برنامه‌ها بوده است .وی در ادامه به تمرکز زدایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی هم گریزی زد و افزود: در سفر نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، شهرستان‌های درمیان و بیرجند هدف اجرای برنامه‌ها قرار گرفت و در سفر بانو هوشینو، شهرستا‌ن های «طبس، قاین، درمیان و بیرجند» در اجرای برنامه‌ها مورد توجه قرار گرفت.
محقی به استقبال پرشور بانوان استان در جشن‌های مختلف از حضور این بانوی مسلمان هم اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: طبق تأکید استاندار خراسان‌جنوبی در فصل بازگشایی مدارس، باری دیگر میزبان این بانوی مسلمان خواهیم بود.

تبیین تفاوت فرهنگ‌ها را وظیفه خود می‌دانم


فاطمه (اتسوکو) هوشینو- بانوی مسلمان ژاپنی- در دیدار با استاندار خراسان جنوبی گفت : در این سفر که با تلاش خالصانه کانون‌های مساجد استان رقم خورده، توفیق بزرگی نصیب بنده شد.
وی عنوان کرد: بنده به عنوان یک شخصی که دو فرهنگ را تجربه کرده، یعنی عمری حجاب و نماز نداشتم و در مورد اسلام که هیچ نداشتیم، نمی دانستم اما خداوند به من لطف کرد و به این مسیر هدایت پیدا کردم و زندگی دیگری با قرآن و اهل بیت(ع) را تجربه نمودم.
بانوی ژاپنی مسلمان از ایران به عنوان بهترین کشور اسلامی یاد کرد و گفت: وظیفه خود می‌دانم که تفاوت بین فرهنگ‌ها را تبیین کنم چراکه دشمنان به دنبال دروغ افکنی هستند و این برای جوانان خیلی گیج کننده است.
هوشینو اظهار داشت: من خودم چیز خاصی نداشتم شاید یک دختر کنجکاو بودم اما به خاطر زحمت پدر و مادرم و همچنین مادربزرگ مهربانم که به آیین خودشان دو شرط مهم "لقمه حلال و حلال زاده بودن" را برای من فراهم کردند، این موضوع البته دو شرط مهم برای درک حقیقت و حب به امام علی علیه السلام است.
وی افزود: دشمنان همین دو نقطه را خوب می‌شناسند که بسیار مهم هستند و دارند به این نکات حمله می کنند و ما باید آن را درک کنیم که هیچ وقت از این دو تا دست برنداریم.
هوشینو با اشاره به اینکه امور بر ضد آن شناخته می شود که من از این شیوه بسیار استفاده کردم، خاطرنشان کرد: در خصوص تلاش‌های دشمنان در نظر گرفتن این موضوع بسیار مهم و مفید است.

دختران مسلمان افتخار و زینت اهل بیت(ع) هستند


هوشینو با توصیه به دختران مسلمان ایرانی در جشن محوری کانون های فرهنگی هنری در مسجد مهرشهر و جمع بانوان گفت: شما افتخار و زینت اهل‌بیت(ع) هستید؛ به خاطر بی حجابی امنیت کشور خود را به خطر نیندازید چرا که اسلام بهترین سبک زندگی را ارائه می دهد. وی اظهار کرد: از کودکی چند سؤال مهم ذهن من را درگیر کرده بود؛ اینکه من که هستم؟ به کجا می‌روم و از کجا آمده‌ام؟ برای چه چیزی در این دنیا هستم؟ وقتی به درون خودم مراجعه کردم دیدم همه چیز در حال تغییر است اما من جوابش را پیدا نکردم و وارد دانشگاه شدم و رشته روابط بین الملل را انتخاب کردم اما حس کنجکاوی من روز به روز بیشتر می‌شد ولی مقصدم را نمی دانستم. وی با بیان اینکه من به امید اینکه در آینده در سازمان ملل کار کنم این رشته را تحصیل کردم اما دیدم که سازمان ملل برخورد زشتی را با ما دارند و زده شدم، افزود: جدیدترین آرایش، لباس و جدیدترین مسافرت را داشتم ولی لذتی که از این کارها می بردم چند لحظه بود.
این بانوی مسلمان ژاپنی گفت: من از تلویزیون اسم اسلام و مسلمانان را می شنیدم که می گفتند مسلمانان تروریست هستند


خواندن دعای یستشیر و آشنایی با حضرت علی(ع)


وی از آشنایی خود با حضرت علی(ع) از طریق خواندن دعای یستشیر گفت و با اشاره به سختی‌هایی که در راه مسلمان شدن طی کرده، اظهار کرد: همیشه برای پیدا کردن غذای حلال مسیر بسیار دشواری را در پیش داشتم در آن پنج سالی که مسلمان شده بودم و هنوز هم در ژاپن زندگی می‌کردم، فقط دو وعده غذای گوشتی خوردم که آن دو وعده هم در توکیو و رستورانی که برای مسلمانان بود.
بانوی مسلمان ژاپنی با اشاره به قانون رعایت پوشش در همه کشورها، تصریح کرد: من بعد از مسلمان شدن، با حجاب هم شدم چون خداوند فرموده بودند زنان پوشش داشته باشند و من هم گفتم چشم و پذیرفتم. اما بعد از مدتی متوجه آثار و فواید حجاب برای زنان شدم. در واقع حجاب من را از زنجیرهایی که به خودم بسته بودم و خودم را خسته می کردم و آزار می دادم، آزاد کرد. متوجه شدم زیبایی واقعی در ظاهر نیست که از بین برود ولی با حجاب احساس آرامش و آزادی داشتم.
هوشینو با بیان اینکه اسلام کاملترین سبک زندگی را نشان می‌دهد و من در اسلام «زن، زندگی، آزادی» حقیقی را پیدا کردم، افزود: هدف دشمن از کم کردن پوشش بانوان در نهایت استعمار کشورها از طریق ترویج فرهنگ فاسد است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار