طی مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی؛

بافت با ارزش روستای چنشت به بهره‌برداری رسید

بیرجند (پانا) - بافت با ارزش روستای چنشت خراسان جنوبی با اعتبار سه میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان و با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۳۷۵۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بافت با ارزش روستای چنشت به بهره‌برداری رسید

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در آیین افتتاح این طرح گفت: در چند سال اخیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به حفظ و احیای بافت با ارزش روستای هدف گردشگری چنشت اقدام کرده است.

به گفته وی؛ ۳۵۵ خانوار در قالب هزار و ۲۰۰ نفر در این روستا از مزایای این طرح برخوردار شده اند.

تنها، اجرای سه هزار و ۹۹۷ مترمربع سنگ فرش، ۱۳۰ متر دیوار ساحلی، ۵۴۳ متر کابل کشی معابر، ۱۵ هزار و ۱۹۸ متر مربع جداره سازی سنگی و بن ملات، هزار و ۹۶۴ متر طول رخ بام، ۵۳ عدد سکوی نشستن و ۱۷۲ مترمربع سایبان حصیری را از مهمترین مشخصات فنی این طرح عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: در بافت جدید روستا از محل اعتبارات اجرای طرح هادی نیز یک میلیارد و ۱۸۴ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

تنها افزود: ۲ هزار و ۵۶۰ مترمربع زیر سازی، ۹ هزار و ۲۵۵ متر مربع آسفالت و هزار و ۷۴ مترمربع دیوارسازی سنگی از اقدامات صورت گرفته در بافت جدید روستای چنشت است.

وی با اشاره به ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در خراسان جنوبی گفت: در تمام این روستاها تهیه طرح هادی انجام شده است.

تنها با بیان اینکه از مجموع ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار، در ۶۷۷ روستا طرح هادی اجرا شده، تصریح کرد : شاخص اجرای طرح هادی در خراسان جنوبی به ۷۲ درصد رسیده، در حالی که شاخص کشوری ۵۸ درصد است.

به گفته وی؛ در دولت سیزدهم هم زیرسازی و آسفالت معابر در سطح روستاهای استان به خوبی دنبال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار