جلسه ملاقات متفاوت مردمی با سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد؛

«خدمت» به سبک صحرایی؛ از طرح مساله تا نتیجه نهایی

تهران (پانا) - وزارت آموزش و پرورش امروز در جلسه ملاقات مردمی با سرپرست این وزارتخانه، به گونه‌ای از مراجعان میزبانی کرد که مسائل و مشکلات آنها در همین جلسه به مدیران و مسئولان مربوطه یا نمایندگان آنها ارجاع شد و تاکید بر «حصول نتیجه نهایی» بود.

کد مطلب: ۱۳۷۲۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
«خدمت» به سبک صحرایی؛ از طرح مساله تا نتیجه نهایی

جلسه ملاقات مردمی با رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش امروز در حالی برگزار شد که از لحاظ چیدمان محیط و حضور مسئولان بخش‌های مختلف، در مقایسه با روند پیشین کاملا متفاوت بود و رنگ و بوی عملیاتی داشت.

فضای این دیدار و جلسه مردمی از نظر روند و فرآیند امور طوری طراحی شده بود که بیشتر به «میز خدمت» شباهت داشت؛ چراکه مراجعان علاوه بر گفت‌وگو، بیان مشکل و طرح موضوع با سرپرست وزارت آموزش و پرورش، به مدیران و مسئولان حاضر در همین جلسه یا نمایندگان آنها ارجاع می‌شدند؛ چراکه در این جلسه، نمایندگانی از مسئولان بخش‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش به منظور پاسخگویی به مردم حضور داشتند.

بعد از آنکه هر کدام از مراجعان مسأله خود را با آقای سرپرست درمیان می‌گذاشتند، درخواست آنها پس از بررسی اولیه به نماینده بخش مربوطه ارجاع داده می‌شد که تا حصول نتیجه نهایی، پیگیری شود.

یکی دیگر از مزیت‌ها و تفاوت‌های خاص این جلسه ملاقات مردمی با جلسات پیشین این بود که فرم‌های نظرسنجی برای اعلام میزان رضایت مراجعان از این دیدار و پیگیری‌های انجام ‌شده در اختیار آنها قرار گرفت تا نظرات مردمی و نقاط قوت و ضعفِ احتمالی از نگاه مردم بررسی و برای تقویت یا رفع آنها در جلسات آتی اقدام شود.

ارائه طرح‌های نوین در حوزه تعلیم و تربیت، موضوعات مربوط به معلمان خرید خدمات و رتبه‌بندی و نیز مسائل مربوط به دکتر معلمان از جمله مطالبه‌‌های مطرح شده در این نشست صمیمی بود.

در یک کلام می‌توان گفت جلسه ملاقات مردمی با سرپرست وزارت آموزش و پرورش، به معنای واقعی کلمه «میز خدمت» بود؛ خدمت به سبک صحرایی؛ یعنی از طرح مساله تا پیگیری و حصول نتیجه نهایی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار