سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

همه باید به مدرسه بازگردیم

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید همه به مدرسه بازگردند تا مسائل حل شود، گفت همچنین کتاب‌ها و روش‌ها باید براساس نیازها به‌روز شود تا اصلاح صورت پذیرد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
همه باید به مدرسه بازگردیم

رضامراد صحرایی بعدازظهر امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید به عمل آورد. صحرایی در این بازدید ابتدا در بخش ناشرین کودک و نوجوانان و در غرفه‌های دهه‌ هشتادی‌ها، انتشارات مدرسه، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه منادی تربیت حضور یافت و بدون واسطه پای صحبت و درد دل دانش‌آموزان نشست و پس از آن در سالن ناشران عمومی نیز از غرفه‌های ناشرین بازدید کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در غرفه دهه هشتادی‌ها اظهار کرد: بنده سال ۷۴ معلم شدم و از همان ابتدا با دانش اموزان در ارتباط بودم. متاسفانه خلاء ارتباطی، ادارکی و شناختی مابین معلم و دانش‌آموز طی سالیان اخیر به وجود آمده که هرچه سریعتر باید این خلاء جبران شود.

وی ادامه داد: عوامل زیادی باعث به وجود آمدن این خلاء بوده اما یکی از اصلی‌ترین عوامل سیر سریع تحولات بوده است. ما همراه با این تحولات باید پیشرفت می‌کردیم اما اینطور نبود و در نتیجه نتوانستیم رابطه خوبی را با دانش‌آموزان به وجود آوریم.

صحرایی با اشاره به اینکه مشکلات هرچه سریعتر باید حل شود، عنوان کرد: همزمان با حل مشکلات وضع موجود نیز باید اصلاح شود در واقع یعنی ریل‌گذاری در حال حرکت تغییر کند.

وی افزود: وضع موجود ما این است که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نوشته شد اما متاسفانه به مرحله اجرا نرسید. با طراحی نقشه راه جدید باید اقدام به تغییر وضع موجود کرد. باید بگویم که اگر طبق سندی که در سال ۱۳۹۰ نوشته شده بود حرکت می‌کردیم بسیاری از مسائل و مشکلات را امروز نداشتیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان، گفت: ایشان فرمودند "اگر به مدرسه توجه می‌کردیم، امروز این مشکلات را نداشتیم". باید همه به مدرسه بازگردیم تا مسائل حل شود. همچنین کتاب‌ها و روش‌ها باید براساس نیازها به‌روز شود تا شاهد اصلاح باشیم.

وی با بیان اینکه تحول در آموزش و پرورش زمانبر است، تصریح کرد: نباید فقط به برنامه‌های بلند مدت اکتفا کرد و برنامه کوتاه مدت را نیز باید در دستور کار خودمان قرار دهیم، برای مثال امتحانات نهایی و ضریب ۴۰ درصد سوابق تحصیلی در کنکور یکی از این برنامه‌ها است که اتفاقی بزرگ است.

صحرایی با یادآور شدن این موضوع که به مباحث فنی‌حرفه‌ای نیز باید توجه داشت، بیان کرد: اصلاح در تمامی موارد نیاز به زمان دارد. متاسفانه بسیاری تغییر و تحولات را بر نمی‌تابند، اما ان‌شالله ما آن را انجام خواهیم داد، البته همگان باید دست به دست هم دهیم تا تمامی مشکلات از بین رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار