رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی:

مسابقات قرآن ویژه دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی برگزار شد

مشهد(پانا) - مسابقات تیمی قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی نواحی هفت‌گانه مشهد، تبادکان، طرقبه‌ و شاندیز، گلبهار، چناران و رضویه در دو رشته حفظ جز ۳٠ و قرائت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات قرآن ویژه دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی برگزار شد

سیداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت وگو با پانا گفت:«بسیار خرسندیم که امسال، دومین سال پی‌در‌پی است که موفق به برگزاری مسابقات قرآن کریم به صورت تیمی در حوزه ابتدایی شدیم».

وی افزود:«مسابقات، یکی از فعالیت‌های ارزشمند تربیتی است که به بهانه این فعالیت عالی و جذاب، دانش‌آموزان وارد برنامه‌ها و مسابقات قرآنی می‌شوند و انس با قرآن بیشتری پیدا می‌کنند».

وی اظهار داشت:«انس با قرآن برکات زیادی از جمله معجزه‌های زیادی به‌دنبال خواهد داشت. باتوجه به سخن بزرگان؛ هنگامی که یک دانش‌آموز تصمیم به آموزش قرآن به صورت حفظ یا قرائت می‌کند، برکات زیادی از جانب خداوند شامل حال او می‌شود. از این رو، سبک زندگی معنوی و دینی دانش‌آموز کامل‌تر و دیدگاه او به معارف قرآنی بیشتر می‌شود».

اصغرزاده بیان کرد:«مسابقات امسال از دو رشته حفظ جز ۳٠ و قرائت تشکیل می‌شود. در هر ناحیه از پایه سوم تا ششم، چهار تیم دو نفره دختر و پسر به مسابقه می‌پردازند. در این مسابقه، مجموعا ۱۹۲ شرکت‌کننده حضور دارند که از ۱۲ ناحیه و شهرستان تشکیل می‌شود».

وی در پایان تصریح کرد:«خوشحالیم که رویکرد، توجه و نگاه آموزش‌و‌پرورش به فعالیت‌های قرآنی رو به افزایش است. امیدواریم برنامه‌های قرآنی برای دانش‌آموزان یک الگو قرار گیرد تا بتوانند راه زندگی را به‌درستی پیش بگیرند و با اخلاق قرآنی آشنا شوند. از خدا می‌خواهیم تا دانش‌آموزان علاقمند به این رشته، دیده شوند تا الگویی برای هم‌سن و سالان خود باشند».

دانش‌آموز خبرنگار: نرجس داعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار