رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز:

دانش‌آموزان پایه نهم البرز نسبت به انجام;آزمون‌های مشاوره‌ای اقدام کنند

کرج (پانا)- رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز اعلام کرد دانش‌آموزان پایه نهم دوره اول متوسطه در آزمون‌های مشاوره‌ای مدارس استان از طریق سامانه الزامی است.لذا نسبت به انجام این موضوع مهم اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۳۷۰۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان پایه نهم البرز نسبت به انجام;آزمون‌های مشاوره‌ای اقدام کنند

فرهاد منظوری رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: لازم است دانش آموزان پایه نهم درآزمون رغبت و استعداد تحصیلی به صورت سوال های چند گزینه ای شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم، فرم های نظرخواهی دانش آموزان و والدین، معلم و مشاوران در ماژول هدایت تحصیلی واقع در سامانه my.medu.ir فعال است.

منظوری با بیان اینکه هدایت تحصیلی؛ راهنمای استعداد تحصیلی دانش آموزان است، یاد آوری کرد: لازم است دانش آموزان، والدین، مشاوران و معلمان هرچه سریعتر با نقش خود وارد سامانه شوند و نسبت به تکمیل موارد مربوط به هدایت تحصیلی دانش آموزان اقدام نمایند تا خللی در صدور به موقع نمون برگهای هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم صورت نگیرد.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان ادامه داد : در هدایت تحصیلی دانش آموزان سه عامل بررسی های مشاوره ای، محاسبه بر مبنای عملکرد تحصیلی و ظرفیت رشته ها در منطقه دخالت دارد.

وی بررسی های مشاوره ای را شامل پشت سر گذاشتن دو آزمون توانایی و رغبت توسط دانش آموزان پایه نهم و تکمیل نمون برگه های نظرخواهی است که توسط دانش آموز، والدین، مشاور و معلمان انجام می شود ذکر کرد.

منظوری محاسبه بر مبنای عملکرد تحصیلی را کسب حد نصاب نمره لازم برای دروس تخصصی (مرتبط با شاخه، زمینه و رشته تحصیلی نظری کار دانش و فنی حرفه ای) و ظرفیت رشته ها در منطقه که دانش آموزان بر اساس ظرفیت تعیین شده اولویت بندی می شوند. به عبارتی دیگر دانش آموزان بر اساس ظرفیت منطقه و رتبه ای که در عملکرد تحصیلی دارند اولویت بندی شده و ثبت نام آنها صورت می پذیرد، برشمرد.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: انتخاب رشته ای که متناسب با توانایی، علاقه و امکانات فرد و جامعه صورت گیرد تا حدود زیادی می تواند رضایت شغلی و سلامت روان فرد را در آینده تضمین کند.

منظوری در پایان تاکید کرد: دانش آموزان پایه نهم دوره اول متوسطه نباید نسبت به انتخاب رشته تحصیلی بی تفاوت باشند و انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم را باید با حوصله، دقت و صبرانجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار