معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد:

تمدید زمان اجرای آزمون های مشاوره ای توانایی و رغبت سنج

بوشهر(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: زمان اجرای آزمون های مشاوره ای توانایی و رغبت سنج و همچنین فرصت تکمیل نمون برگ های نظر خواهی انتخاب رشته دانش آموزان سال نهم، بر روی سامانه همگام تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد.

کد مطلب: ۹۱۶۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تمدید زمان اجرای آزمون های مشاوره ای توانایی و رغبت سنج

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، سیروس فتحی معاون پرورشی و فرهنگی اظهار داشت: زمان اجرای آزمون های مشاوره ای از آبان ماه سال تحصیلی جاری با بارگزاری آزمون سلامت روانی- رفتاری برای دانش آموزان سال هفتم و سپس در دی ماه نیز با بارگزاری آزمون های توانایی و رغبت سنج برای دانش آموزان سال نهم آغاز و تا 20 اردیبهشت مهلت داشت که با تمدید زمان تا پایان اردیبهشت ماه فرصت داریم.

فتحی گفت: راهنمایی و هدایت تحصیلی دانش آموزان با هدف سنجش توانایی ها و رغبت دانش آموزان در همه ابعاد هوش شناختی، هوش تصویری، هوش منطقی- ریاضی، هوش جسمی- حرکتی، هوش موسیقی، هوش میان فردی و هوش درون فردی انجام می شود ، که در تعیین مسیر صحیح زندگی و آینده شغلی آنان ارتباط مستقیمی دارد.

وی به رسالت خطیر مشاوران در ارائه خدمات مشاوره ای و همچنین برگزاری کارگاههای آموزشی- توجیهی برای دانش آموزان، والدین و مدیران اشاره ، و بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به موقع به دانش آموزان و خانواده ها تاکید نمود.

معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به اینکه مسایل مهم تربیتی، بالاخص سلامت روان دانش آموزان از اولویت های این معاونت است، افزود: اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی این دوره های انگیزشی را با رویکرد تقویت مهارت های زندگی، ایجاد روحیه نشاط و تامین سلامت روانی - اجتماعی دانش آموزان تحت عنوان یک برنامه سالانه اجرا می کند.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: آزمون سلامت روانی رفتاری به منظور ارائه خدمات مطلوب راهنمایی و مشاوره و اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های روانی اجتماعی ، غربالگری و دستیابی به نیم رخ روانی - رفتاری دانش آموزای امری ضروری است.

فتحی گفت : نتایج و تفسیر آزمون سلامت روانی - رفتاری دانش آموزان به تفکیک منطقه، مدرسه و دانش آموز از اسفند ماه بر روی سامانه همگام بارگزاری که مشاوران مدارس به تفسیر آزمون دسترسی دارند.

وی از دانش آموزانی که تاکنون فرصت شرکت در آزمون های آنلاین توانایی و رغبت سنج را نداشته اند، خواست با هماهنگی با مشاور و مدیر مدرسه خود با مراجعه به سایت همگام در این آزمون شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار