همراه با فیلم‌های ویدئویی جشنواره بیست و هفتم

آموزش موزیکال قوانین راهنمایی و رانندگی در جشنواره کودک

خبرگزاری پانا: سازنده فیلم «شهر امید و آرزو» گفت: این فیلم را به گونه‌ای طراحی کردیم که در قالب آن بتوانیم ۴۲ قانون راهنمایی و رانندگی و ترافیکی را به کودکان بیاموزیم.

کد مطلب: ۱۳۶۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا: «امیر مشهدی عباس» با اشاره به اکران فیلم شهر امید و آرزو گفت: فیلم «شهر امید و آرزو» را به گونه‌ای طراحی کردیم که در قالب آن بتوانیم ۴۲ قانون راهنمایی و رانندگی و ترافیکی را به کودکان بیاموزیم. البته آموزش این نکات به کودکان در قالب یک فیلم، به گونه‌ای که بتواند آن‌ها را جذب کند، کار بسیار سختی است اما من تلاش خود را کردم که این نکات را با فضای ترانه و موزیکال به کودکان بیاموزم .

وی در ادامه گفت: برای ساخت آثار کودک و نوجوان استانداردهای لازم برای جذب مخاطب را باید در نظر بگیریم که من در این کار تلاش کردم تا بتوانم فیلمی بسازم که به‌خوبی با مخاطب بین ۶ تا ۱۲ سال ارتباط برقرار کند. سعی کردم ریتم داستان به گونه ای باشد که کودکان خسته نشوند و از رنگ، میزانسن و تصاویر جذاب برای این فیلم بهره بردم.

مشهدی عباس در ادامه گفت: آموزش در این فیلم به صورت غیرمستقیم به کودکان ارایه می‌شود تا مفاهیم آموزشی در ضمیر ناخودآگاه آنها شکل بگیرد و در آینده از آن بهره ببرند. در این فیلم سعی شده فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی و مزیت‌های آن به کودکان آموزش داده شود.

وی درباره این که فیلم که در بخش ویدئویی جشنواره بیست و هفتم به نمایش درخواهد آمد، گفت: از آنجا که کودکان همراه با بزرگترها به سالن سینما می‌آیند. به همین دلیل در این فیلم با استفاده از درام مناسب سعی کردیم مخاطب بزرگسال را نیز درگیر کنیم.

مشهدی عباس در ادامه گفت: در این فیلم از بازیگران محبوب کودکان (گروه فیتیله‌ای‌ها) از جمله علی فروتن و حمید گلی به همراه مریم کاویانی و ستاره مقصود لو بهره بردیم اما شخصیت‌های اصلی فیلم دو کودک ایلیا جدلی و ماهرخ لک هستند.

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از ۱۵ تا ۱۹ مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار