دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

تقویم رسمی کشور زعفرانی می‌شود

بیرجند (پانا)- دبیر شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه نامگذاری روز زعفران در تقویم رسمی کشور فرصتی برای ارتقای نشاط اجتماعی و عدالت فرهنگی است، افزود روزهایی در تقویم رسمی کشور به عنوان پنج محصول راهبردی کشاورزی در دستور کار است و روز ملی زعفران به عنوان یک ظرفیت هویتی به زودی در تقویم ملی ثبت می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۹۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تقویم رسمی کشور زعفرانی می‌شود

سید مجید امامی در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) گفت: ما پس از ۱۵۰ سال مواجهه نامتناسب با تمدن غرب که به ناحق خودش را عالم‌گیر کرد و به هر دلیلی به اعتبار بالایی رسید باید به دنبال تحقق و ترویج تمدن اسلامی باشیم.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌هایی که دنبال می‌کنیم نامگذاری روزهایی در تقوم رسمی کشور به عنوان پنج محصول راهبردی کشاورزی است که نمادی از فرهنگ تولید و فرهنگ بومی مردمان ایران زمین است و به طور قطع یکی از این پنج محصول راهبردی زعفران است.

لزوم کار بیشتر در معرفی محصولات

وی با اشاره به جشنواره‌های مختلفی که در استان در فصل برداشت محصولات راهبردی برگزار می ‌شود، تأکید کرد: در زمینه فرهنگ‌سازی و معرفی، جای کار بیشتری وجود دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور همچنین به حوزه تمدنی و فرهنگی بزرگی در خراسان جنوبی اشاره کرد که بین سیستان و خراسان بزرگ قرار دارد و از هر دو ظرفیت‌ بهره‌مند بوده است. امامی گفت: آغاز پیشرفت در هر استان از جمله خراسان جنوبی زمانی است که اعتماد به نفس و هویت فرهنگی آن احیا شود همانگونه که مقام معظم رهبری در بیانات ابتدای سال جدید بر مساله اعتماد به نفس و امید تأکید کردند.

وی ادامه داد: این خطه بخش مهمی از حوزه فرهنگی خراسان بزرگ بوده و به تدین و عشق مردم به اهل بیت(ع)، هنر و موسیقی برمی‌گردد که همه اینها باید در کنار هم دیده شود و قبل از اینکه منابع ما کمتر یا بیشتر باشد، خودمان هستیم که با باورمندی و اعتماد به نفس می‌توانیم توسعه و پیشرفت را در جمهوری اسلامی ایران رقم بزنیم یعنی حتی اگر به دلایل خارج از اراده ما از جمله خشکسالی، تحریم‌ها و شرایط اقلیمی نتوانیم برخی مشکلات را حل کنیم اما قطعا ۵۰ درصد مشکلات کشور با اعتماد به نفس، اراده و تلاش جهادی قابل حل است.

تعبیر محرومیت را از استان بردارید

وی تاکید کرد که باید تعبیر محرومیت و عقب‌ماندگی از روی خراسان‌جنوبی برداشته شود و از مرکز نمایندگان و مسئولان از حق استان دفاع کنند اما حق خراسان جنوبی در همین منطقه است و نباید به این تعبیر که ما محروم یا عقب‌مانده هستیم به سمت استیفای حقوق حرکت کنیم چرا که این موضوع تأثیر روانی بر مردم و مسئولان می‌گذارد.

امامی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف خراسان جنوبی از جمله معماری و آثار تاریخی، محصولات راهبردی کشاورزی و معادن گفت: خراسان جنوبی نه تنها استان محرومی نیست بلکه عمق فرهنگی تاریخی دارد؛ محروم آن مدیر و مسئولی است که نتوانسته‌ از این ظرفیت‌های غنی به نفع آینده و مردم استان استفاده کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار