عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با پانا:

کم شدن جرائم چک در آینده منوط به بالا بردن سواد مالی دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت آموزش سواد مالی در مدارس عنوان کرد که این نوع آموزش‌ها به دانش‌آموزان به‌نوعی به خانواده‌ها هم تسری پیدا کرده و از سوی دیگر در آینده از درصد جرائم اقتصادی مرتبط با چک یا مسائل این‌چنینی کم می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۶۷۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
کم شدن جرائم چک در آینده منوط به بالا بردن سواد مالی دانش‌آموزان است

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره اهمیت آموزش سواد مالی به دانش‌آموزان اظهار کرد: «آموزش و پرورش در بالا بردن سواد مالی دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها نقش مؤثری دارد ولی باید با برنامه‌ریزی این مهم انجام شود. داشتن برنامه آموزش سواد مالی در مدت‌زمانی که دانش‌آموز در مدرسه تحصیل می‌کند اگر با روش‌های درست و دقیق باشد کمک می‌کند تا بعدها در بازار کار با کمترین مشکل برخورد کنند.»

ضرورت آموزش مسائل ساده عملیاتی در حوزه اقتصاد اما کاربردی

مرحبا گفت: «آموزش مفاهیم اولیه چه در حوزه اقتصاد و چه در حوزه صنعت به دانش آموزان اهمیت دارد و در ادامه وقتی این فرد وارد دانشگاه شد مسائل تخصصی‌تر را آموزش می‌بیند. مسائل اولیه ساده باید عملیاتی باشد به‌گونه‌ای که بعدها در بازار کار که وارد شد برایش کاربرد داشته باشد.»

دانش‌آ‌موزان آموخته‌های اقتصادی‌شان را به خانواده منتقل می‌کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت آموزش‌های کاربردی سواد مالی و مسائل اقتصادی اظهار کرد: «در شرایط کنونی و با این وضعیت اقتصادی ضرورت آموزش سواد مالی به دانش‌آموزان بیش‌ازپیش خودش را نشان داده است. همین دانش‌آموز وقتی وارد خانواده می‌شود آموخته‌هایش را به خانواده منتقل می‌کند.»

باید دانش‌آموز با قوانین و مقررات بازار کار آشنا شود

مرحبا عنوان کرد: «باید دانش‌آموز با قوانین و مقررات بازار کار آشنا شود. قوانینی مانند کارکردن با چک یا قراردادهای میان کارگر و کارفرما و قوانین کار کردن با بانک‌ها همه این‌ها مواردی است که اکنون در جامعه افراد زیادی را درگیر مسائل حقوقی و زندان و جریمه کرده که دلیل اصلی‌اش ناآگاهی نسبت به این مسائل است. آموزش این مسائل به دانش‌آموزان کمک می‌کند در آینده از تعداد این نوع جرائم کاسته شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار