در گفت‌وگو با پانا مطرح شد:

سواد مالی به دانش‌آموز کمک می‌کند که در آینده شخصیت مستقل مالی داشته باشد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سواد به دانش‌آموز کمک می‌کند که یاد بگیرد در آینده چگونه شخصیت مستقل مالی داشته باشد عنوان کرد که نداشتن سواد مالی منجر به بدهکار شدن افراد در جامعه می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۸۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
سواد مالی به دانش‌آموز کمک می‌کند که در آینده شخصیت مستقل مالی داشته باشد

ناهید شمشیری - صمداله محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تعریف سواد مالی عنوان کرد: «سواد مالی مجموعه‌ای از مهارت‌ها و دانش فرد درزمینهٔ مالی و مدیریت پولی است. سواد مالی شامل آگاهی از مفاهیم اساسی مالی، بودجه‌ریزی، بانکداری، کسب درآمد، مدیریت بدهی و سرمایه‌گذاری است.»

نداشتن سواد مالی مشکلاتی مانند بدهی در آینده برای فرد ایجاد می‌کند

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: «سواد مالی به فرد این امکان را می‌دهد که توانایی مدیریت بهتر پول خود را داشته باشد. اهمیت سواد مالی ‌آنجایی نشان داده می‌شود که نبود دانش آن در هر فردی منجر به مشکلاتی نظیر بدهی یا سرمایه‌گذاری اشتباه و از دست دادن سرمایه خواهد شد.»

سواد مالی به دانش‌آموز کمک می‌کند که در آینده شخصیت مستقل مالی داشته باشد

محمدی درباره ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با سواد مالی از همان سنین کودکی اظهار کرد: «شاید به نظر برسد که سنین کودکی زمان مناسبی برای آموزش سواد مالی نیست و خانواده یا مدرسه نسبت به این موضوع کم‌توجهی داشته باشند اما آموزش این موضوع کمک می‌کند تا کودکانمان در آینده شخصیت مستقلی در مدیریت مالی خود و خانواده‌اش داشته باشد.»

وی درباره روش‌های آموزش سواد مالی در مدارس پیشنهاد داد: «آموزش سواد مالی به کمک بازی‌ها و مثال‌های زندگی روزمره می‌تواند برای آن‌ها جذاب و خلاقانه باشد. آموزش سواد مالی از سنین کودکی می‌تواند، برای کودکان، رفتارهای خوب مالی و کاربردی را در زندگی خود آموزش دهد که می‌تواند به شکل قابل‌توجهی در بهبود آینده‌شان و اقتصاد خانواده‌شان تأثیر داشته باشد.»

آموزش سواد مالی فرصت خوبی برای انعطاف‌پذیر شدن دانش آموزان است

عضو کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: «با توجه به اینکه مفاهیم مالی برای کودکان و درک کردن آن‌ها در مقیاس کلی می‌تواند به رشد شخصیتی و شناخت بهتر از دنیای اطرافشان کمک کند، درواقع این آموزش برای آن‌ها یک فرصت بسیار خوب برای انعطاف‌پذیری، کشف و شکل‌دهی به دنیای اطرافشان است.»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آموزش مفاهیم اقتصادی که بر روی موضوع کمبود تأکید دارد برای دانش آموزان آسیب‌رسان نیست، گفت: «خوب است والدین مباحث مالی را به شکلی منظم و مناسب با توانایی‌های مالی هر سن آموزش دهند. با توجه به نگرانی‌هایی که درباره کمبود مالی و تأثیر آن بر روند زندگی روزمره وجود دارد سواد مالی کمک می‌کند کودکان در جهانی که در حال تغییر و تحول است، به‌خوبی پا بگذارند. در این راستا آموزش ابتدایی سواد مالی به‌نوعی می‌تواند مبانی فردی کودک را در آینده تحت‌الشعاع تجارب مالی شخصی مبتنی بر مثال‌های مثبت تقویت کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار