افتتاح مدرسه اوتیسم شهر همدان

همدان (پانا) - مدرسه اوتیسم شهر همدان روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور مسئولین ارشد کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مدرسه اوتیسم شهر همدان

ساخت مدرسه ویژه و هماهنگ با نیازهای دانش آموزان اوتیسم با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال به همت اداره کل نوسازی با همکاری موسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و بنیاد برکت که از سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود تکمیل شده و با افتتاح آن پذیرای دانش آموزان مقاطع مختلف اوتیسم خواهد بود.

بهره‌برداری از مدرسه‌ مختص دانش‌آموزان اوتیسم که به نیازهای ویژه و خاص این دانش آموزان پاسخ می‌دهد گامی در جهت اجرای عدالت آموزشی است که از این به بعد دانش‌آموزان طیف اوتیسم نیز مانند سایر افراد می‌توانند در یک شرایط و محیط مناسب خود به تحصیل بپردازند.

اوتیسم نوعی اختلال شخصیتی و روانی است که فرد در آن بیشتر به درون‌گرایی و فاصله‌گرفتن از محیط پیرامون و انسان‌های اطرافش حتی خانواده دچار می‌شود. اوتیسم بیشتر در دوران کودکی در افراد ظاهر می‌شود و اکثراً قبل از رسیدن به سه سالگی علائم آن در فرد پدیدار می‌شود.

با توجه به شرایط خاص این افراد، تعلیم و تربیت آنها باید شرایط متفاوتی از سایر دانش‌آموزان داشته باشد. در بسیاری از نقاط به علت کمبود امکانات و منابع، این دانش‌آموزان در کنار سایر دانش‌آموزانی که نیازهای ویژه دارند مانند دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی تحصیل می‌کنند.

مدرسه اوتیسم همدان ۱۵۰۰ متر زیربنای آموزشی، ۷۰۰ متر محوطه‌سازی، ۱۲۰ متر دیوارکشی و ۱۸ کلاس و اتاق دارد. سازه این پروژه بتنی است و دارای اتاق تاریک استخر آب درمانی و زمین بازی است که در منطقه ششصد دستگاه همدان بنا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار