مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش:

مسابقات ورزشی فرهنگیان یادواره شهید ابراهیم هادی در تابستان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگیان یادواره شهید ابراهیم هادی در تابستان ۱۴۰۲ خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات ورزشی فرهنگیان یادواره شهید ابراهیم هادی در تابستان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش؛ محمد جعفری با اشاره به دستورالعمل نشاط (نرمش، شادابی، آمادگی، طراوت) گفت: هر فعالیتی در مدرسه که باعث نشاط و شادابی دانش‌آموزان می‌شود تحت عنوان برنامه نشاط در مدارس استان‌ها اجرا می‌شود.

وی در ادامه به مسابقات ورزشی فرهنگیان یادواره شهید ابراهیم هادی نیز اشاره کرد و افزود: این مسابقات برای برادران فرهنگی در رشته‌های فوتسال در 2 رده سنی بالای ۴۰ سال و زیر ۴۰ سال، والیبال، تنیس روی میز، بسکتبال ۳ نفره و برای خواهران فرهنگی در رشته‌های والیبال، بدمینتون، تنیس روی میز، بسکتبال ۳ نفره برگزار شده است.

وی افزود: سطح منطقه این مسابقات تا پایان بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شده است. از پایان بهمن‌ماه تا پایان اردیبهشت‌ماه مسابقات استانی برگزار می‌شود و مسابقات کشوری نیز در صورت تامین اعتبار در تابستان امسال برگزار خواهد شد.

جعفری همچنین از اجرای برنامه فرهنگی ورزشی (دآا) یا دختران آفتاب در مدارس شبانه‌روزی دخترانه کشور خبر داد و گفت: این طرح در مدارس با اولویت مدارس روستایی و عشایری با محوریت ورزش همگانی و قهرمانی و شعار دختران سالم و مادران قوی برگزار شد.

وی افزود: این طرح به صورت پایلوت در استان هرمزگان اجرا شد و دارای ۳ بخش همگانی، برگزاری کارگاه های آموزشی با عنوان سبک زندگی فعال و بخش قهرمانی بود.

جعفری بیان کرد: در تابستان امسال این برنامه را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی همچنین از اجرای طرح شهید طوقانی با عنوان نرمش صبحگاهی با ضرب آهنگ و مرشدی ورزش باستانی و زورخانه‌ای با رویکرد تربیتی خبر داد و عنوان کرد: این طرح در ۷ استان قم، یزد، شهر تهران، فارس، اصفهان، خراسان رضوی و شهرستان های استان تهران به صورت پایلوت اجرا شد.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی ادامه داد: انشالله این طرح برای سال تحصیلی جدید نیز در مدارس با قوت اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار