مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش:

با کمبود ساعت تربیت‌بدنی در مدارس مواجه هستیم

تهران(پانا) - مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش معتقد است ساعت اختصاص داده شده به درس تربی‌بدنی کم است و فوق‌برنامه‌های ورزشی طراحی شده برای دانش‌آموزان در جهت کاهش این کمبود است.

کد مطلب: ۱۳۶۷۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
با کمبود ساعت تربیت‌بدنی در مدارس مواجه هستیم

امجد عبدی - محمد جعفری در گفت‌وگو با پانا در رابطه با کمبود ساعات درس تربیت‌بدنی در مدارس اظهار کرد: اگر اعتقاد به کمبود ساعت درس تربیت‌بدنی نبودی، فعالیت‌های فوق برنامه برای دانش‌آموزان طراحی نمی‌شد، فعالیت‌هایی که منجر به تحرک بدنی و ایجاد شور و نشاط در بین آن‌ها می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه درسی و مصوبه شورای‌عالی آموزش و پرورش باید در برنامه درسی پایه اول تا دوازدهم ۲ ساعت به درس تربیت‌بدنی اختصاص داده شود، همچنین براساس کتاب راهنمای معلم تربیت‌بدنی که از سوی سازمان پژوهش طراحی شده است، سرفصل‌هایی در اختیار معلم قرار گرفته که باتوجه پایه درسی با آن‌ها را مانند سایر دورس تدریس کند.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان به درس تربیت‌بدنی علاقه دارند و نسبت به فعالیت‌های ورزشی نیز تمایل کاملی دارند، عنوان کرد: این درس شاید روی کاغذ ۲ ساعت باشد اما در واقع ۹۰ دقیقه است و به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای حرکتی دانش‌آموز نیست، بنابر این اقدام به طراحی فعالیت‌های فوق برنامه شده و طرح‌هایی مانند حیات پویا، مدرسه پویا، مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای، نرمش صبحگاهی و... به مرحله اجرا رسیده است.

جعفری در پاسخ به این سوال که امکان افزایش ساعت درس تربیت‌بدنی وجود دارد یا خیر، گفت: برنامه درسی مصوبه شورای‌عای آموزش و پرورش است و یک معاونت یا یک اداره‌کل نمی‌تواند اقدام به افزایش یا کاهش ساعات درسی کند اما به استثناد اینکه در برنامه درسی ۳ ساعت به درس تربیت بدنی اختصاص داده شده بود، طرحی را آماده کرده‌ایم و به مرکز پژوهش ها ارائه داده‌ایم تا به عنوان یک مطالبه مطرح شود و مورد بررسی قرار گیرد. همچنین در تمامی جلسات مرتبط با فعالیت‌های تربیت‌بدنی دانش‌آموزان، موضوع کمبود ساعت این درس مطرح می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار