معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

حوزه غذا یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در حوزه سلامت است

تبریز (پانا) - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز حوزه غذا را یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در حوزه سلامت عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۶۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
حوزه غذا یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در حوزه سلامت است

مسلم نجفی در نشست خبری هفته سلامت گفت: حوزه‌ غذا یکی از مهم ترین بخش‌ها در حوزه‌ سلامت است حوزه‌ درمان برای موفقیت خود نیاز به دارو دارد ما برای اینکه بتوانیم بیماری را پیشگیری و تشخیص دهیم نیاز اصلیمان دارو است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: پیشانی اصلی حوزه‌ درمان بخش دارو است، سال گذشته وزرات بهداشت توانست کمبود دارو در کشور را کاهش دهد، اما اکنون نیز کمبود دارو به صورت ایده‌آل کاهش پیدا نکرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ستون‌هایی که انسان می‌تواند سالم باشد وجود تغذیه سالم است خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های تولید مواد غذایی در حوزه‌ محصولات کشاورزی خام و محصولات فرآوری شده‌ صنعتی کشور است که اکنون در استان نزدیک یک هزار و صد واحد در حوزه‌ تولید مواد غذایی، خوراکی و مواد آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کنند.

نجفی اذعان کرد: سال گذشته پنج هزار گواهی بهداشت برای صادرات مواد غذایی به چهل کشور صادر کردیم و جز افتخارات کشور و منطقه است که آذربایجان شرقی توانسته هزاران تن محصولات سلامت محور در حوزه‌ غذا به خارج از کشور حتی به کشورهای پیشرفته صادر کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی رسالت‌های اصلی رسانه‌ها افزایش آگاهی سواد سلامت مردم است، یکی از راهکارها آگاهی آن‌ها از شیوه‌ سالم زندگی است برای این کار باید تولید محتوا از سوی ما و پخش و باز نشر از طریق رسانه‌ها انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار