رحیمی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

اعلام آمادگی وزیر دادگستری برای همکاری با آموزش‌وپرورش جهت ارائه آموزش‌های حقوقی به دانش‌آموزان

آموزش حقوقی به همه شهروندان کشور یک امر ضروری است

تهران (پانا) - وزیر دادگستری گفت وزارت دادگستری و قوه قضاییه برای همکاری با وزارت آموزش و پرورش در جهت افزایش آگاهی حقوقی آمادگی دارد.

کد مطلب: ۱۳۶۵۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی وزیر دادگستری برای همکاری با آموزش‌وپرورش جهت ارائه آموزش‌های حقوقی به دانش‌آموزان

آناهیتا یاوری - امین‌حسین رحیمی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به افزایش سواد حقوقی مردم، اظهار کرد: «آموزش حقوقی به کلیه شهروندان کشور یک امر ضروری است. به لحاظ عدم اطلاع از مسائل حقوقی، افراد در امور روزمره و قراردادها و معاملات دچار مشکلات می‌شوند.»

وی به جایگاه قانون اساسی در کشور اشاره کرد و گفت: «هر ایرانی باید بداند که در کشور چه ساختارهایی از لحاظ حکومت وجود دارد.»

وزیر دادگستری گفت: «متاسفانه در وزارت آموزش و پرورش این آموزش‌ها به دانش آموزان داده نمی‌شود، در صورتی که ضروری است این امور پیگیری شود اما متاسفانه اراده‌ای تاکنون برای آن وجود نداشته است. البته در دانشگاه‌ها دو واحد حقوق اساسی ارائه می‌شود اما محدود و کم است. به نظر من اصحاب رسانه باید این حق را پیگیری کنند که دستگاه‌های مرتبط برای افزایش آگاهی حقوقی مردم برنامه‌ریزی کنند.»

وی اضافه کرد: «هم وزارت دادگستری و هم قوه قضاییه برای همکاری با وزارت آموزش و پرورش در جهت افزایش آگاهی حقوقی آمادگی دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار