مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

باید دانش‌آموزان را در همه ابعاد رشد دهیم

اهواز (پانا) - مسعود حمیدی‌نژاد گفت آموزش و پرورش دستگاهی است که باید با همکاری همه آحاد جامعه ساخته شود و مجموعه آموزش و پرورش نبض یک جامعه است، بر این اساس باید دانش‌آموزان را در همه ابعاد رشد داد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
باید دانش‌آموزان را در همه ابعاد رشد دهیم

مدیر کل آموزش و پرورش در نشست با اصحاب رسانه، گزارش عملکرد یکساله آموزش و پرورش استان خوزستان را بیان کرد.

حمیدی نژاد گفت: آموزش و پرورش مجموعه ای است که باید با همکاری همه آحاد جامعه ساخته شود و مجموعه آموزش و پرورش نبض جامعه است. با بازگشایی مدارس جامعه رو به رشد، حرکت و تکاپو می‌رود، بنابراین با توجه به اینکه هر کس به هرجایی رسیده با عبور از دالان آموزش و پرورش بوده، به همین دلیل همه افراد نسبت به آموزش و پرورش مسئول هستند و باید برای بهبود آن تلاش کنند.

وی افزود: هم اکنون یک میلیون و صد هزار دانش آموز در آموزش و پرورش استان در حال تحصیل و ۶۷ هزار فرهنگی مشغول خدمت به آنان هستند و در واقع جامعه تاثیرپذیر از آموزش و پرورش استان حدود چند میلیون نفر است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در بخش آموزشی با اجرایی سازی طرح جهش برای بالابردن سطح آموزش دانش آموزان استان تلاش شد وضعیت تحصیلی تک تک مدارس استان خوزستان مورد احصا قرار گیرد.

در این طرح گفت و گو با ۵۰۰۰ مدیر مدرسه به صورت رو در رو و ارائه راهکار جهت حل مشکلات درسی دانش آموزان به آنان صورت گرفت.

حمیدی نژاد با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان گفت: با تقویت دانشگاه فرهنگیان طبق فرموده رهبر معظم انقلاب مشکلات نیروی انسانی حل خواهد شد و تلاش شده توانمندسازی معلمان ماده ۲۸ با آموزش های چندماهه صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: با چاپ کتب کمک آموزشی ویژه دانش آموزان در معاونت متوسطه که با استقبال بسیار خوب آنان رو به رو شد اقدامات خوبی در زمینه کمک به پیشرفت تحصیلی صورت گرفت.

حمیدی نژاد با بیان اهمیت هنرستان ها بیان کرد: با توجه به به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در مورد راه اندازی طرح کشاورزی در استان خوزستان نیازمند هنرستان های کشاورزی هستیم که امسال ۴ هنرستان با این تخصص افتتاح شد و به این اعتقاد داریم که هنرستان ها بسیار راهگشا هستند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال هنرستان شرکت فولاد بسیار کمک کننده در مباحث آموزش های فنی و تربیت نیروهای کاربلد و حرفه ای است و ما امکان آن را داریم که در کنار همه شرکت های فنی مهندسی و صنایع بزرگ و کوچک، هنرستان های جوان را افتتاح کنیم و از صنایع سنگین استان خواستاریم تا به آموزش‌وپرورش کمک کنند این هنرستان های جوان تاسیس شوند و به تربیت نیروی متخصص بپردازند. همچنین حدود ۷ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی بعد از وقفه چند ساله اهدا شد که با کمک بسیار خوب خیرین صورت گرفته است.

حمیدی نژاد بیان کرد: در بخش پرورشی سال ها بود که با وجود کسب مقامات بالای استانی و کشوری توسط دانش آموزان خوزستانی در مسابقات با فقدان‌ برگزاری مسابقات کشوری به میزبان استان رو به رو بودیم که امسال این مسابقات به استان ما آمد و سیاست ما آن است که این مسابقات کشوری را به مناطق کمتر برخوردار ببریم و به این مناطق توجه ویژه صورت گیرد.

وی تاکید کرد: همچنین با راه اندازی قرارگاه جهاد تبیین در آموزش و پرورش استان در بیش از ۲۵۰۰۰ کلاس درس با دانش آموزان گفت و گو شد و به گره های ذهنی آنان پاسخ داده شد و در تلاشیم بتوانیم پاسخ سوالات و گره های ذهنی آنان را بدهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: باید دانش آموزان را در همه ابعاد رشد دهیم و امروز با راه اندازی اردوهای راهیان پیشرفت ویژه دانش آموزان استان با همکاری شایان صنایع مختلف از جمله نیشکر، فولاد، آب و برق، نفت، حفاری و ... و اعزام ۴۰ هزار نفر با کمک سایر دستگاه ها به این اردو ها تلاش داریم بتوانیم همه دانش آموزان را به این اردوها اعزام کنیم. همچنین در در بخش تربیت بدنی ۸۰ پروژه جدید افتتاح شد.

حمیدی نژاد در ادامه با اشاره به برنامه ریزی دقیق ویژه توزیع کتب درسی در میان دانش آموزان که به نتیجه ۹۵ درصدی ارسال و تحویل کتب قبل از آغاز سال تحصیلی انجامید، گفت: همچنین یکی از منظم ترین مسابقات فوتبال دانش آموزی با حضور هزار نفر از سراسر کشور در شهرستان آبادان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: میلیاردها تومان هزینه نقش اجتماعی صنایع، شرکت ها و سازمان ها در استان است که باید مبلغ قابل توجهی از آن به آموزش و پرورش اختصاص یابد، اما محقق نشده و ما نسبت به این مسئله گله مندیم و حتما در سفر آتی رئیس جمهور تلاش خواهیم کرد توجه ویژه ای در بحث اعتبارات نسبت به آموزش و پرورش استان صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار