بازار رضا، مورد توجه و بازدید زائران و مجاوران قرار دارد

مشهد (پانا) - بازار رضا، به دلیل نزدیکی به حرم رضوی از مراکز دیدنی مشهد محسوب می‌شود و مورد توجه و بازدید زائران و مجاوران قراردارد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
بازار رضا، مورد توجه و بازدید زائران و مجاوران قرار دارد

بازار رضا، دارای دو ورودی و خروجی اصلی در میدان فلکه آب و میدان ۱۷ شهریور است و طول بازار در دو دالان و دو طبقه جمعاً حدود ۳ کیلومتر است و در ازای هر بازار ۷۵۰ متر است. تعداد مغازه های بازار رضا مشهد به ۳۳۲ مورد می رسد که در شش بخش بازار وجود دارد. ۱۵۶ مورد از این مغازه ها بزرگ هستند و ۱۷۶ مورد مغازه های کوچک هستند.

نکته جالبی که در مورد مغازه های بازار مشهد وجود دارد این است که مغازه ها بدون هیچ دیوار و شیشه ای ساخته شده اند و برای درهای آن نمونه های دره های کرکره ای قدیمی طراحی شده است. بازار رضا، جزو اولین بازار سرپوشیده مشهد محسوب می‌شود که در سال ۱۳۵۵ هجری شمسی افتتاح شد.

در این بازار انواع اجناس و سوغات، از قبیل انگشترهای عقیق، فیروزه، طلا، نقره و همچنین انواع عطریات، زعفران، نبات، پوستین، مهر، سجاده، تسبیح، لباس و بدلیجات به فروش می‌رسد.

بازار رضا، با وجود گذشت حدود چهل سال از انقلاب ۱۳۵۷، بافت سنتی خود را هنوز حفظ کرده است.تاریخچه بازار رضا مشهد به دوران پهلوی می‌رسد. این بازار در زمان محمدرضا شاه پهلوی ساخته شده است و طراحی این بازار را مهندس داریوش بوربور بر عهده داشته است.

دانش آموز خبرنگار: اسماء فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار