مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

چرا فعالیت سرویس مدارس استثنایی دوباره متوقف شد

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره دلیل توقف فعالیت برخی سرویس‌های مدارس استثنایی توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
چرا فعالیت سرویس مدارس استثنایی دوباره متوقف شد

مهدی وحدت‌کار در گفت‌وگو با پانا درخصوص توقف دوباره خدمات‌دهی برخی سرویس‌های مدارس استثنایی گفت: «در موضوع سرویس مدارس، هیات وزیران مصوبه‌ای داشته که بر اساس آن آیین‌نامه‌ای استخراج شده و دستورالعمل اجرایی آن توسط وزرای آموزش‌وپرورش، کشور و راه‌وشهرسازی ابلاغ شده است. در این آیین‌نامه بیان شده که برای سرویس‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزان اعم از دانش‌آموزان عادی و استثنایی باید قرارداد فی مابین ادارات کل آموزش‌ و پرورش از طریق مدارس با شرکت‌های حمل‌ و نقلی بسته شود.»

وی ادامه داد:‌ «نقش شهرداری در این آیین‌نامه، دبیر کمیته ماده 18 (مسئولیت ارزشیابی، مدیریت و کنترل قراردادها به عهده کارگروهی متشکل از نمایندگان آموزش و پرورش و اعضای شوراهای انجمن اولیا و مربیان و شهرداری‌ها و حسب مورد بخشداری‌ها) است و تایید صلاحیت شرکت‌ها و راننده‌ها؛ یعنی شرکت‌هایی که صلاحیت ارائه این خدمات را دارند. اعلام این شرکت‌ها نیز با آموزش‌وپرورش است و این مسئولیت شهرداری تهران در این آیین‌نامه است.»

وحدت‌کار یادآور شد:‌ «شورای شهر تهران مصوبه‌ای در رابطه با سرویس مدارس استثنایی دارد و از سال 94 اعلام کردند به حمل‌ونقل سرویس مدارس استثنایی کمک شود. از آن زمان بودجه‌ای تعیین شده است و موظفیم بودجه را در اختیار این سرویس‌ها قرار دهیم. این بودجه عدد مشخصی دارد و برای سال 1401 مبلغ 16.5 میلیارد تومان است و در متمم 3.5 میلیارد تومان به آن اضافه شده که جمعا 20 میلیارد است که بخشی از آن را پرداخت کردیم و بخش اندکی از آن باقی مانده که به دنبال تخصیص نهایی آن هستیم تا آن را نیز پرداخت کنیم.»

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد:‌ «هر پرداخت جدیدی به تایید صورت وضعیت‌های حمل‌ونقل از سوی آموزش و پرورش وابسته است. برخی صورت وضعیت‌ها که باقی مانده، مشکلاتی داشته و خواهش کردیم این مشکلات مرتفع شود و وقتی مشکلات از سوی آموزش‌وپرورش مرتفع شود متناسب با بودجه پرداخت می‌شود.»

وی درخصوص توقف فعالیت‌های سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی توضیح داد:‌ «قرارداد باید بین مدرسه و شرکت بسته می‌شد و به هر دلیلی بسته نشده است و به‌طور مرتب عقب انداختند که کار مدارس یا شرکت‌ها بوده و در حوزه شهرداری نیست و شهرداری اجازه ندارد بر اساس آن آیین‌نامه در این زمینه ورود کند. باید قرارداد بسته می‌شد و بعد از قرارداد صورت وضعیت داده می‌شد. 48 ساعت پس از اینکه قراردادها بسته شود مبالغی را علی‌الحساب پرداخت کردیم؛ یعنی به محض اینکه قراردادها بسته شد و چند ساعت بعد از اینکه قرارداد به ما واصل شد، اعتبار لازم را پرداخت کردیم. با وجود اینکه قانونا مسئولیتی در قبال مدارس استثنایی نداریم، ولی اخلاقا به عنوان مسئول شهر خود را مسئول می‌دانیم و به شدت پیگیریم تا مشکلات را در حوزه اختیارات حل کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار